اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پیشنهاد آمریکا مقابله با روسیه از طریق تقویت حضور ناتو در شرق

«تاد والترز» ژنرال آمریکایی و «فرمانده عالی نیروهای متحد ناتو در اروپا» خواستار تقویت حضور نظامی ناتو در رومانی و بلغارستان به منظور مقابله با روسیه شد.

پیشنهاد آمریکا مقابله با روسیه از طریق تقویت حضور ناتو در شرق

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با ادامه اتهام‌زنی‌های اوکراین و کشورهای غربی به روسیه درباره تدارک به منظور «حمله به اوکراین»، یک ژنرال ارشد آمریکایی خواستار تقویت حضور نظامی ناتو به منظور مقابله با روسیه شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «دویچه وله»، مجله «اشپیگل» گزارشی به نقل از منابع مطلع منتشر کرده و در آن از پیشنهاد یک ژنرال ارشد آمریکایی به ناتو به منظور مقابله با تهدیدات روسیه خبر داد.

طبق این گزارش، «تاد والترز» ژنرال آمریکایی و «فرمانده عالی نیروهای متحد ناتو در اروپا» خواستار تقویت حضور نظامی ناتو در رومانی و بلغارستان به منظور پاسخ گفتن این ائتلاف نظامی غربی به اقدامات تنش‌زای روسیه در اوکراین شد.

بنا بر این گزارش، والترز پیشنهاد فوق را در جریان یک ارتباط ویدئویی محرمانه با نمایندگان کشورهای عضو ناتو مطرح کرد.


ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو و «تاد والترز»

 

به گفته این ژنرال آمریکایی، اجرایی کردن پیشنهاد او برای تقویت حضور نظامی در این دو کشور اروپایی شبیه به همان کاری است که ناتو پیشتر در کشورهای حوزه دریای بالتیک و لهستان انجام داده بود و حضورش را تقویت کرده بود.

اشپیگل همچنین خبر داد، به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد «فرمانده عالی نیروهای متحد ناتو در اروپا» خواستار تقویت نظامیان (ناتو) در مرز شرقی» شده است.

این رسانه آلمانی از ناتو و سخنگویان این ائتلاف نظامی غربی درباره صحت یا نادرستی خبر فوق سوال کرده اما آنها از اظهارنظر درباره این خبر اجتناب کرده‌اند.

رسانه‌ای شدن پیشنهاد ژنرال آمریکایی و فرمانده ارشد ناتو درباره تقویت حضور نظامی این ائتلاف در منطقه در شرایطی مطرح شده که تنش‌ها میان کشورهای غربی و اوکرالین با روسیه ادامه دارد.

مقام‌های ارشد روسیه به کرات اتهام‌زنی‌ها درباره تدارک مسکو به منظور حمله به اوکراین را رد کرده‌اند و همزمان الحاق اوکراین به ناتو را «خط قرمز» روسیه خوانده‌اند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول