اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

نگاهی به اهمیت جام تختی برای ۳ رویداد بین‌المللی/ آغاز اردوهای ملی کشتی فرنگی از نیمه اسفند

مربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان به اهمیت جام تختی به‌ عنوان یک مرحله از چرخه انتخابی اشاره کرد.

نگاهی به اهمیت جام تختی برای ۳ رویداد بین‌المللی/ آغاز اردوهای ملی کشتی فرنگی از نیمه اسفند

بهاره محمدی- بهروز حضرتی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره برگزاری مسابقات قهرمانی کشور کشتی فرنگی عنوان کرد: مسئولان سیستان و بلوچستان باتوجه به بضاعتی که این استان داشت، خیلی زحمت کشیدند تا مسابقات به بهترین شکل برگزار شود که من باید از آنها تشکر کنم. میزبانی از چند جهت در سیستان و بلوچستان قابل اهمیت بود که می‌توان به موضوع انگیزشی اشاره کرد.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان یادآور شد: نکته دیگر اینکه این استان با این میزبانی خود را محک زد تا بتواند میزبانی مسابقات بزرگتر را انجام دهد. سیستان و بلوچستان در رده پایه ورزشکاران خوبی داشته و نسل آخر آنها امید آرامی بود که قهرمان نوجوانان جهان است که امیدواریم در آینده در رده سنی بزرگسالان هم تیم خوبی داشته باشد. زابل در تلاش است تا خانه کشتی را در این شهر افتتاح کند.

حضرتی‌پور در خصوص چگونگی انتخاب نفرات برتر قهرمانی کشور برای تیم ملی، گفت: در هر وزن ۳ نفر برای جام تختی کشتی می‌گیرند. دی ماه هم قرار است مسابقات انتخابی جام تختی برگزار شود. جام تختی برای ما بسیار مهم است و کشتی‌گیران غیر از مدال‌آوران المپیک، جهانی و امین میرزازده (۷ نفر) در این رقابت مبارزه می‌کنند.

وی با بیان اینکه جام تختی فرصت حضور ورزشکاران در مسابقات قهرمانی آسیا را خواهد داد، یادآور شد: مسابقات قهرمانی آسیا ۳۰ فروردین آغاز می‌شود که البته میزبان هنوز مشخص نشده است. در این مسابقات تلاش ما این است ۷ نفری که در جهانی و المپیک مدال داشتند اعزام نشوند و نفرات برتر دیگر مانند مسابقات جام تختی راهی این رقابت‌ها شوند.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان افزود: از ۱۵ اسفند اردوهای ما آغاز می‌شود. عملکرد کشتی‌گیران در قهرمانی آسیا، جام تختی و هفت ورزشکار مدال‌آور بررسی می‌شود. آنها به تورنمنت‌های مختلف اعزام می‌شوند تا بهترین نفرات برای مسابقات جهانی صربستان و بازی‌های آسیایی مشخص شوند. در صورتی که تورنمنت بین‌المللی نفر اعزامی را مشخص نکند، مسابقه رو در رو انجام می‌دهیم.

حضرتی‌پور با اشاره به اهمیت ۴ وزن ۵۵، ۶۰، ۷۲ و ۸۷ کیلوگرم در جام تختی، تصریح کرد: در این اوزان تمام موجودیت ما در جام تختی کشتی می‌گیرند. نفرات برتر به قهرمانی آسیا می‌روند و سایر نفرات در اردو حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول