اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقام حزب الله؛ مهمترین راه بهبود وضعیت اقتصادی لبنان، تعامل با سوریه است

رئیس شورای سیاسی جنبش حزب الله لبنان گفت که برخی با رژیم صهیونیستی ائتلاف کردند تا لبنان دچار این وضعیت وخیم اقتصادی شود.

مقام حزب الله؛ مهمترین راه بهبود وضعیت اقتصادی لبنان، تعامل با سوریه است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ابراهیم امین السید» رئیس شورای سیاسی جنبش حزب الله لبنان گفت که جنگ در جهان امروز بین ظالمان و مظلومان است که هدف آن، غارت منابع الهی است تا بتوانند سرنوشت ملتها را به دست گیرد.

پایگاه خبری العهد به نقل از السید گزارش داد: «وضعی که ما اکنون در لبنان با آن مواجه هستیم، غیر قابل پیش‌بینی و غیر قابل تخیل است... ولی علت آن، سیاستهای مالی و اقتصادی است که از ۳۰ سال پیش ترسیم شده است».

وی تأکید کرد، هر کس که با این سیاستهای مالی و اقتصادی موافقت کرده، در این مسئله سهیم است و مسئول رسیدن لبنان به این مرحله است.

این مسئول حزب الله ادامه داد: «ما قربانی سیاستهایی هستیم که عمر آن به 30 سال می‌رسد. ما قربانیان جنایتکاران فاسدی هستیم که بیت‌المال و اموال ملت لبنان را به غارت بردند و هیچ کس آنان را بازخواست نکرد».

السید خاطر نشان کرد: «مردم لبنان قربانی کسانی هستند که با کشورهای خارجی و اسرائیل توطئه کرده و می‌کنند تا به این نتیجه دست پیدا کنند. آنان قربانیان کسانی هستند که از سال ۱۹۸۲ و بعد از آن، همچنان علیه مقاومت، توطئه می‌کنند».

وی در پایان گفت: «مهمترین راه برای بهبود وضعیت اقتصادی [لبنان] از طریق  [تعامل با] سوریه است. چرا برقراری رابطه با دمشق برای ما ممنوع است، ولی به فرانسه، عراق، اردن و امارات اجازه داده می‌شود که به سوریه بازگردند؟».

این در حالی است که یک هیأت از مسئولان و نمایندگان پارلمان لبنان اواخر خرداد ماه گذشته با فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه دیدار و موضوعات مربوط به هماهنگی اقتصادی را بررسی کردند.

پس از این دیدار، «اسعد حردان» نماینده لبنانی حاضر در این جلسه گفت که طرفین سوری و لبنانی، نحوه مشارکت دو کشور در حل مشکلات شهروندان و همکاری برای مقابله با تحریم و وضعیت نابسامان اقتصادی را بررسی کردند.

حردان از دولت لبنان خواست که در این راستا، نقش خود را ایفا کند و کمیته‌هایی تشکیل دهد تا با دولت سوریه، توافقات قبلی را اجرایی کنند.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول