اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کاهش 2.6 درصدی قیمت نفت در هفته گذشته/سویه جدید کرونا بازار نفت را به هم ریخت

قیمت نفت برنت طی هفته گذشته 2.6 درصد و نفت خام آمریکا 1.3 درصد کاهش یافت و بازار با قیمت 73.52 دلار در هر بشکه برای نفت برنت بسته شد.

کاهش 2.6 درصدی قیمت نفت در هفته گذشته/سویه جدید کرونا بازار نفت را به هم ریخت

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، با افزایش موارد ابتلا به سویه اُمیکرون که نگرانی در مورد اینکه محدودیت های جدید احتمالا به تقاضا برای سوخت ضربه خواهد زد، قیمت نفت در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی و طی هفته گذشته کاهش یافت.

 باب یاگر، مدیر موسسه میزوهو در نیویورک گفت: «نگرانی هایی در مورد کووید وجود دارد که این بیماری از بین نمی رود و این تصور می تواند بر تقاضا تاثیر بگذارد و بازار را تحت فشار قرار دهد.»

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 50 سنت کاهش 73.52 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و 52 سنت کاهش 70.86 دلار محاسبه شد.

نفت برنت 2.6 درصد و نفت خام آمریکا 1.3 درصد طی هفته گذشته کاهش ارزش را ثبت کردند.

در دانمارک، آفریقای جنوبی، انگلیس، تعداد موارد جدید ابتلا به اُمیکرون هر دو یکبار دو برابر می شود. دانمارک روز جمعه اعلام کرده است که محدودیت های جدیدی برای مهار شیوع کرونا اعمال خواهد کرد.

در آمریکا، گسترش سریع نوع اُمیکرون سبب شده است که برخی از شرکت ها برنامه های خود برای بازگرداندن کارگران به ادارات را متوقف کنند.

اوپک و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس اعلام کردند اگر تغییرات در چشم انداز تقاضا مستلزم بازنگری در برنامه های آنها برای افزودن 400 هزار بشکه در روز به عرضه در ژانویه باشد، پیش از نشست برنامه ریزی شده 4 جولای ملاقات خواهند کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول