اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

معرفی 400 طرح بزرگ صنعتی برای سرمایه‌گذاری تا هفته آینده/ طراحی 6 محور برای سرمایه‌گذاری

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هفته آینده پیش‌نویس اولیه 400 طرح بالای یک‌هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری منتشر خواهد شد.

معرفی 400 طرح بزرگ صنعتی برای سرمایه‌گذاری تا هفته آینده/ طراحی 6 محور برای سرمایه‌گذاری

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدرضا فاطمی امین امروز در نشست هم‌اندیشی با نهادهای سرمایه‌گذار و هم‌افزایی و تبادل‌نظر برای توسعه سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: دو دلیل ویژه وجود دارد که باید سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار گیرد که یکی اشتغال و تولید و دیگری هدایت نقدینگی و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری است. 

وی با بیان اینکه آسیب‌های زیادی وجود دارد، در حوزه سرمایه‌گذاری که باید به آنها پرداخته شود، گفت: لذا در حوزه سرمایه‌گذاری 6 محور را مبنا قرار داده‌ایم که اولین محور اولویت‌ها است که چه رشته فعالیت‌هایی مورد توجه وزارت صمت قرار گیرد که به طور مشخص تأمین حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات از اولویت‌های ما است. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه گفت: یکی از محورهای مورد توجه ما حلقه‌های مفقوده زنجیره تولید از ابتدا تا انتهاست، به عنوان مثال؛ در صنعت فولاد در سال‌های گذشته تولید فولاد خام رشد خوبی داشته است و از آن طرف هم ترانسفورماتور تولید می‌شود، اما در میان این زنجیره، ورقه هسته را وارد می‌کنیم. 

وی در ادامه به محور چهارم یعنی آمایش سرزمین اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری و امکانات متناسب در کشور توزیع نشده است، لذا یکی از برنامه‌های ما این است که کمبودهای سرمایه‌گذاری را شناسایی کنیم. 

فاطمی امین همچنین به محور چهارم اشاره کرد و گفت:‌ در این محور موضوع موردنظر ما فراهم کردن بسته‌های سرمایه‌گذاری است. مثلا به جای اینکه یک معدن را به مزایده بگذاریم، چند معدن به مزایده گذارده شود.

وی به محور پنجم در بخش سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: در این محور به گسترش سهامداری مردم توجه می‌کنیم به عبارت توزیع ثروت را هم در سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار خواهیم داد. 

فاطمی امین به محور ششم در سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: در این محور سعی داریم تا بین ذینفعان یک پروژه همه دست به دست هم دهند تا کار را به سرانجام برسانند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت  اظهار داشت: بنابراین رویکرد در سرمایه‌گذاری و توسعه آن 6 محور مذکور است که در فعال کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری به آن توجه خواهیم داشت.

فاطمی امین در نشست با درخواست از نهادهای سرمایه‌گذار برای تسریع در معرفی و شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری به این وزارت‌خانه، گفت: هفته آینده پیش‌نویس اولیه 400 طرح بالای یک‌هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری منتشر خواهد شد. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین خواستار شد تا برای تنظیم مقررات تسهیل سرمایه‌گذاری، موانع موجود در مسیر طی هفته‌های آینده به وزارت صمت اعلام شود.

فاطمی امین گفت: شهریور امسال کارویژه‌ای با مشورت با تجار برگزار شد و طی آن، موانع موجود در حوزه تجارت خارجی احصاء و درنهایت به متن مقررات تبدیل و مصوب شد و این موارد کمک بسیار خوبی به صادرات کرد، لذا امروز در تلاش هستیم تا این تجربه موفق را در بخش سرمایه‌گذاری نیز تکرار کنیم. 

وی افزود: برنامه سرمایه‌گذاری خاص هر شهرستان و استان با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود تهیه خواهد شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول