اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

مدیر ارشد فایزر: همه‌گیری کرونا تا 2024 ادامه می‌یابد

یکی از مدیران ارشد شرکت داروسازی فایزر اعلام کرد، همه گیری ویروس کرونا ممکن است تا سال ۲۰۲۳ ادامه داشته باشد ولی در سال ۲۰۲۴ بومی می‌شود.

مدیر ارشد فایزر: همه‌گیری کرونا تا 2024 ادامه می‌یابد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، میکائیل دولستن، یکی از مدیران ارشد شرکت داروسازی فایزر اعلام کرد، همه گیری ویروس کرونا ممکن است تا سال ۲۰۲۳ ادامه داشته باشد ولی در سال ۲۰۲۴ بومی می‌شود.

وی افزود: این شرکت پیش بینی می کند که بیماری تا سال ۲۰۲۴ کنترل خواهد شد. اما اینکه دقیقا کی خواهد بود، موضوعی است که با دگرگونی های این بیماری، میزان اثربخشی واکسن ها و داروها و همچنین توزیع عادلانه و برابر واکسن ها و میزان واکسیناسیون در ارتباط است.

براساس اطلاعات منتشر شده، شرکت فایزر تصمیم دارد،  یک واکسن مناسب برای گروه سنی ۲ تا ۱۶ سال توسعه دهد که در سه دز تزریق می‌شود. 

فایزر واکسن کووید ۱۹ خود را با شرکت آلمانی BioNTech SE (۲۲UAy.DE) توسعه داد و در حال حاضر انتظار دارد سال آینده ۳۱ میلیارد دلار درآمد داشته باشد. این شرکت قصد دارد سال آینده ۴ میلیارد دز از این واکسن را تولید کند. 

آنتونی فائوچی، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا و مشاور دولت بایدن در امور کرونا پیش از شیوع سویه امیکرون پیش بینی کرده بود، پاندمی کرونا در سال ۲۰۲۲ در ایالات متحده پایان خواهد یافت.نوع بسیار مسری کرونا در بیش از 77 کشور شناسایی شده  و به حدود یک سوم ایالت‌های ایالات متحده گسترش یافته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول