اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

احتمال ابتلای مجدد به امیکرون 5 برابر بیشتر از دلتا است/ سویه جدید یک تهدید بزرگ و قریب الوقوع برای سلامت عمومی

نتایج یک بررسی جدید نشان داد، خطر ابتلا به عفونت مجدد با نوع امیکرون ویروس کرونا بیش از پنج برابر بیشتر است و هیچ نشانه‌ای از خفیف‌تر بودن آن از دلتا وجود ندارد.

احتمال ابتلای مجدد به امیکرون 5 برابر بیشتر از دلتا است/ سویه جدید یک تهدید بزرگ و قریب الوقوع برای سلامت عمومی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، نتایج یک بررسی جدید نشان داد، خطر ابتلا به عفونت مجدد با نوع امیکرون ویروس کرونا بیش از پنج برابر بیشتر است و هیچ نشانه‌ای از خفیف‌تر بودن آن از دلتا وجود ندارد.

براساس داده‌های موجود، موارد ابتلا به ویروس در سراسر اروپا افزایش یافته و جشن‌های پایان سال را تهدید می‌کند؛محققان امپریال کالج لندن می‌گویند:«ما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه امیکرون دارای شدت متفاوتی با دلتا است، پیدا نکردیم، اگرچه داده‌های مربوط به بستری شدن در بیمارستان بسیار محدود است».

این مطالعه که در تاریخ ۱۶ دسامبر انجام شد، اضافه کرد: «کنترل وضعیت واکسن، سن، جنس، قومیت، وضعیت بدون علامت، منطقه و تاریخ نمونه نشان داد،  خطر عفونت مجدد با امیکرون ۵.۴ برابر بیشتر از دلتا بوده است».

پژوهشگران امپریال کالج لندن در بیانیه‌ای اعلام کردند، حفاظت از عفونت قبلی در برابر عفونت مجدد با امیکرون ممکن است به ۱۹ درصد برسد و اشاره کردند که این مطالعه هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است. محققان دریافتند که خطر ابتلا به یک مورد علامت‌دار امیکرون در مقایسه با نوع دلتا برای افرادی که دو هفته یا بیشتر از دز دوم واکسن و دو هفته یا بیشتر از دز تقویت کننده آنها گذشته، افزایش یافته است.

نیل فرگوسن، سرپرست این مطالعه، در بیانیه امپریال کالج لندن گفت: این مطالعه شواهد بیشتری و قابل توجهی ارائه می‌دهد که امیکرون می‌تواند از مصونیت قبلی ناشی از عفونت یا واکسیناسیون فرار کند. این سطح از فرار ایمنی به این معنی است که امیکرون یک تهدید بزرگ و قریب الوقوع برای سلامت عمومی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول