اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

دیدار دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) با خانواده شهید جواد موحدی

جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع)، همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، با حضور در منزل شهید جواد موحدی، با خانواده این شهید بزرگوار دیدار و گفت وگو کردند.

دیدار دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) با خانواده شهید جواد موحدی

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام، همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، مهمان بیت شهید جواد موحدی شدند. 

محمدتقی محبی عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق علیه السلام در ابتدا ضمن تشکر از خانواده شهید موحدی جهت میزبانی از دانشجویان، گفت: دانشجویان از نسل سوم انقلاب هستند و هدف از حضور این عزیزان در اینچنین جلساتی، آشنایی مستقیم با تاریخ انقلاب و جریان دفاع مقدس از زبان افرادی است که خودشان در میدان‌ها حضور داشتند و شاهد وقایع بوده‌اند. 

در ادامه پدر شهید جواد موحدی از حضور دانشجویان و برگزاری جلسات دیدار با خانواده شهدا و تکریم آنها، قدردانی کرد.

وی در ادامه با قرائت آیه ۲۳ _ سورة الأحزاب « مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» و همچنین آیه ۲۰۷ _ سورة البقرة « وَمِنَ النَّاسِ مَن یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ» تاکید کرد: آنچه که از این دو آیه می‌توان استنباط کرد این است که، برخی از انسان‌ها و نه هر انسانی، می‌توانند به این مقام، یعنی مقام شهدا و مجاهدان در راه خداوند برسند. 

وی در ادامه افزود: از بزرگی کار شهدا همین بس که، آرزوی پیامبران و اولیاء الهی هم شهادت در راهش بوده است. "قتلا فی سبیلک لیغفر". شهید در حقیقت فرزند یک خانواده نیست، بلکه فرزند یک امت و جامعه اسلامی و الهی است. 

پدر شهید جواد موحدی در قسمتی از سخنانشان به نحوه زندگی شهید پرداخت و بیان داشت: از سال ۵۹ در ارتش بودم و به واسطه همین موضوع در همان سال‌های جنگ، ساکن شهرک قصر فیروزه ۱ بودیم و در آنجا امام جماعت بودم. بسیجیان زیادی از آن محله در آن زمان به میدان جنگ رفتند و به شهادت رسیدند. جواد هم که جوانی دبیرستانی بود و در دبیرستان شهید مدرس درس می‌خواند، وارد جبهه و جنگ شد و در أثناء حضور در جبهه ایشان دیپلم خود را گرفت. 

وی افزود: شهید در جبهه های جنوب، غرب و شمال‌غرب حضور داشت. چندین بار هم زخمی شد و در شمال‌غرب هم شیمیایی شد و نهایتا در سال‌های انتهایی جنگ، هرچند که قطعنامه پذیرفته شده بود، ایشان در پاسگاه زید مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به شهادت رسید. 

وی در ادامه سخنانش گفت: کار شما عزیزان جهت تجلیل از خانواده شهدا، کار ارزشمندی است و همانگونه که رهبری هم فرمودند: " زنده نگهداشتن یاد شهدا، کمتر از شهادت نیست". البته همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید داستان حماسه‌آفرینی های شهدا و مجاهدان در راه خداوند را روایت و تبیین کنیم، حال چه با زبان هنر باشد و چه با قلم و یا عمل. 

وی اظهار داشت: آن‌چیزی که از واژه شهادت در ذهن متبادر می‌شود همان شرکت در میادین جنگ و کشته شدن در راه خداوند است، اما باید توجه داشت که شهادت مصادیق زیادی دارد. به مانند این حدیث که می‌فرماید: " مَن ماتَ علی حُب آل مُحمّد، ماتَ شهیدا" و ان شاءالله که بتوانیم رهرو شهدا باشیم و زندگی دنیوی ما هم ختم به شهادت شود. 

برادر شهید موحدی هم در ادامه گفت: شهدا هم از میان ما بودند و در میان ما هم زندگی می‌کردند، ولی سرنوشت آنها متفاوت از سرنوست ما شد. 

در ادامه دیدار دانشجویان با خانواده شهید جواد موحدی، به واسطه قرار گرفتن دیدار در ایام شهادت حضرت صدیقه کبری سلام الله علیها، ذکر مصیبتی توسط مداح اهل بیت علیهم السلام قرائت شد. 

لازم به ذکر است که شهید جواد موحدی در سوم خرداد ماه سال ۱۳۴۹ در قم متولد و در پنجم مرداد ماه سال ۱۳۶۷ در سن ۱۹ سالگی بر اثر اصابت ترکش در پاسگاه زید به شهادت رسیدند. 

پیکر پاک این شهید والامقام در بهشت زهرا، قطعه ۲۷، ردیف ۱۱۰ به خاک سپرده شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول