اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

مراجعه به مطب‌های دندانپزشکی کمتر شد/ مجلس به دنبال ساماندهی تعرفه‌های دندانپزشکی

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اولویت‌های مهمی که بایستی به آن بپردازیم موضوع بهداشت دهان و دندان است و پذیرفتنی نیست که خدمات دندانپزشکی و تعرفه‌های آن چنان گران باشد که کمتر کسی توان مراجعه به دندانپزشکی را داشته باشد.

مراجعه به مطب‌های دندانپزشکی کمتر شد/ مجلس به دنبال ساماندهی تعرفه‌های دندانپزشکی

علی حدادی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره گران بودن تعرفه‌های خدمات دندانپزشکی اظهار داشت: یکی از وظایف مجلس رسیدگی به بهداشت، سلامت و درمان مردم است که همواره تلاش کردیم در بودجه سنواتی این موضوع را مدنظر قرار داده و نظارت بیشتری بر هزینه کرد آن داشته تا اهداف برنامه‌های پنج ساله و اسناد بالادستی تحقق پیدا کند.

وی افزود: نمایندگان مجلس همواره مشکلات موجود در جامعه را تفکیک می‌کنند و برهمین اساس اولویت‌بندی کرده و می‌کوشند با ارائه طرح‌های مختلف و همچنین نظارت بر بخش‌های مختلف قوه مجریه مشکلات را رفع کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور گفت: یکی از اولویت‌های مهمی که بایستی به آن بپردازیم موضوع بهداشت دهان و دندان است و پذیرفتنی نیست که خدمات دندانپزشکی و تعرفه‌های آن چنان گران باشد که کمتر کسی توان مراجعه به دندانپزشکی را داشته باشد.

حدادی اظهار داشت: نظارت بر تعرفه‌های دندانپزشکان و پزشکان از وظایف کمیسیون بهداشت و درمان است ولی سایر نمایندگان مجلس هم در این باره دغدغه دارند و به نظر می‌رسد ساماندهی لازم در این زمینه وجود ندارد و تعرفه‌های دندانپزشکی نسبت به درآمدهای مردم گران‌تر از تورم سالیانه است.

وی خاطرنشان کرد: مردم هم‌اکنون دغدغه معیشت و سفره خود را دارند و عملاً دیگر پولی باقی نمی‌ماند که بخواهند به دندانپزشکی مراجعه کنند که البته همین موضوع در آمارهای وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی هم وجود دارد که مراجعه مردم به مطب‌های دندانپزشکی کمتر شده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور گفت: قطعاً کمیسیون بهداشت باید به موضوع تعرفه‌های دندانپزشکی ورود کند تا بتوانیم با ساماندهی این موضوع مشکلات تعرفه‌های دندانپزشکی را با استفاده از ظرفیت بیمه‌ها حل و فصل کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول