اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

نخبگان قرآنی یاری‌رسان دین خدا هستند/ لزوم توجه ویژه به حافظان و حاملان کلام‌الهی

نابغه قرآنی جهان اسلام با اعلام اینکه نخبگان قرآنی یاری‌رسان دین خدا هستند بر لزوم توجه ویژه به حافظان و حاملان کلام‌الهی تأکید کرد.

نخبگان قرآنی یاری‌رسان دین خدا هستند/ لزوم توجه ویژه به حافظان و حاملان کلام‌الهی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی بعدازظهر امروز در نخستین همایش تجلیل از حافظان و نخبگان قرآنی این شهرستان در سالن همایش‌های دانشکده علوم قرآنی، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا فعالیت قرآنی هم تحت تأثیر قرار گرفت و روند فعالیت‌ها کند شد ولی همچنان تعلیم و آموزش قرآن در همه مناطق جریان دارد.

وی قدردانی و تجلیل از حافظان و نخبگان قرآنی را درحقیقت تجلیل از قرآن و کلام الهی دانست و گفت: با توجه به یک روایت در کتاب اصول کافی، کسی که حافظ و حامل قرآن است گویی یک رسول و پیامبر بوده با این تفاوت که به او وحی نمی‌شود.

نابغه قرآنی جهان اسلام با اعلام اینکه قرآن بر قلب پیامبر اسلام نازل و وحی شده تا مردم را هدایت کند، افزود: حافظان قرآن باید تمام تلاش خود را در مسیر درست داشته باشند در راه و صراط پیامبر گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه در قرآن آمده است که باید حقوق و مقام‌ اهل قرآن را کم نشمارید بلکه این افراد مقام بسیار بالایی دارند، ادامه داد: قرآن بسیار عظیم و بلندمرتبه است و حافظان قرآن مقام والایی دارند البته شخصیت‌های قرآنی مبلغان بزرگ کلام خداوند هستند و حسن حفظ و تثبیت‌اش در ذهن و جان باید انجام شود.

مؤسس و مدیر مؤسسه جامعه‌القرآن کریم با اعلام اینکه باید نخبگان قرآنی مبلغان دین و پرورش‌دهنده بسیاری از افراد دیگر باشند زیرا آنها از سنین کم با قرآن خو، انس و الفت گرفتند می‌توانند بسیار اثرگذار باشند، یادآور شد: حافظان و نخبگان قرآنی باعث افتخار کشورمان، جهان اسلام و مجامع بزرگ قرآنی هستند پس باید همت داشته باشند و همیشه یاری‌رسان کتاب خداوند باشند.

این مسؤول با بیان اینکه پیامبر رسالت اصلی‌شان تعلیم کتاب و حکمت بود، گفت: از رسالت‌های شاخص و اصلی‌شان تعلیم بود باید در این مسیر تمام تلاش و توان خود را به کار بگیریم.

طباطبایی با اشاره به تجلیل ۴۰ نفر از حافظان و نخبگان قرآنی از سنین ۷ تا ۴۰ سال در این شهرستان، خاطرنشان کرد: دقت بر  عمل به قرآن، آشنایی با قرآن، تعلیم، ترویج و تکریم قرآن بسیار ارزشمند است و باید بیشتر از گذشته در جامعه مشاهده شود.

وی با بیان اینکه باید بسیار با دقت به مقوله انس و یادگیری قرآن نگاه کنیم و برای این مهم وقت بگذاریم، اظهار کرد: بشارت و انزار در سیره پیامبر بوده و برای یادگیری قرآن و حفظ آن در هر سن باید همیشه به سوی امید و امیدواری گام برداریم.

تجلیل از ۴۰ نخبه قرآنی آمل/ ایجاد شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با اشاره به تجلیل از ۴۰ حافظ و نخبه قرآنی این شهرستان، از تشکیل شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی در آمل خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدهادی بهرامی اظهار کرد: تشکیل شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی یکی از گام‌های بزرگ برای ترویج و تبلیغ تلاش‌های نخبگان، حفاظ و فعالان قرآنی در این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه همایش‌های تجلیل فراوان برای نخبگان قرآنی در آمل برگزار شده است، افزود: خداوند همه افراد را از حاملان و حافظان کلام الهی قرار نمی‌دهد پس حاملان قرآن باید قدر خود را بدانند و همیشه به فعالیت در حوزه قرآن و معارف اسلامی ببالند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل با بیان اینکه حفظ و نگهداری کلام الله توفیق بزرگی است که خداوند نصیب بندگان خود می‌کند، تصریح کرد: باید خداوند را شاکر باشیم که نصیب‌مان کرد تا کلام الهی را در دل و جان‌ها قرار داده و پس باید به درستی آن را درک کرده و عمل کنیم.

این مسؤول با اشاره به نقش خانواده‌ها برای تشویق و حمایت فرزندان در راستای تعلیم معارف الهی و حفظ قرآن، بیان کرد: حفظ قرآن کار سخت است ولی تثبیت آیات کلام وحی در جان افراد بسیار سخت‌تر از حفظ آن است.
بهرامی با اعلام شیوع ویروس کرونا از دو سال گذشته تاکنون و تإثیر منفی بر بسیاری از فعالیت‌ها، گفت: براساس مصوبه شورای فرهنگی شهر، مدتی است شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی شهرستان رقم خورد و طی جلسات متعدد پیگیری‌ها و بررسی‌ها شکل گرفت تا انجام امورات تخصصی قرآنی به متخصصان سپرده شود.

وی با تأکید بر اینکه مسائل و موضوعات تخصصی قرآنی باید به متخصصان قرآنی سپرده شود و متقاضیان با مراجعه به متخصصان قرآنی به جواب درست و کامل برسند، گفت: متاسفانه این مهم مدت‌ها است مغفول مانده و شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی باید تمام امورات فرهنگی را کارشناسی کند‌.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل با بیان اینکه شورای گسترش فعالیت‌های قرآنی شامل سه کمیسیون آموزش با مسؤولیت اداره آموزش و پرورش، کمیسیون پژوهش با مسؤولیت دانشکده علوم قرآنی به عنوان تنها دانشکده تخصصی علوم قرآن شمال کشور و کمیسیون ترویج و تبلیغ با مسؤولیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است، بیان کرد: برای نخستین بار در این شهرستان همایش تجلیل از نخبگان و فعالان قرآنی با همکاری شورای گسترش و همه ادارات مرتبط انجام شد.

بهرامی بااشاره به اینکه در نظر داریم تا آئین تجلیل همه‌ساله در یک روز خاص برگزار شود و حافظان و نخبگان قرآنی تجلیل گردند، یادآور شد: در مسابقات قرآنی سراسری که طی روزهای گذشته انجام شد چهار نفر از برترین‌های قرآنی به مرحله نهایی راه یافتند.

به گزارش فارس، در نخستین همایش تجلیل از حافظان و نخبگان قرآنی این شهرستان ۴۰ نفر از برترین‌ها از سن ۷ تا ۴۰ سال با اهدای لوح‌سپاس و هدایایی قدردانی شدند.

از محمدهادی شفیق آملی به عنوان پیشکسوت برجسته قرآنی شهرستان آمل تشکر و قدردانی شد، همچنین سید محمد طاهایی قاری برجسته و توانمند به دلیل کسب مقام نخست و راهیابی به مرحله نهایی شانزدهمین دوره جشنواره سراسری تلاوت‌های مجلسی کشور سپاسگزاری شد.

پس از اجرای گروه تواشیح نوجوانان دختر و پسر، یاسین سیف‌الله‌پور عمرانی حافظ ۱۱ ساله کل قران کریم و فاطمه‌زهرا یحیی‌زاده دیگر حافظ ۱۱ ساله کل قران به سؤالات قرآنی متعدد پاسخ دادند.

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول