اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقابله ساکنان 2 روستا در الحسکه سوریه با کاروان‌های نظامی آمریکایی

منابع محلی حاضر در استان الحسکه خبر دادند که ساکنان روستاهای تل الذهب و الصالحیه اجازه ندادند خودروهای زرهی آمریکایی عبور کنند و این کاروانها را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

مقابله ساکنان 2 روستا در الحسکه سوریه با کاروان‌های نظامی آمریکایی

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، در اعتراض به حضور اشغالگرانه نظامیان تروریست آمریکایی، ساکنان دو روستا در استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه، از عبور کاروانهای آمریکا ممانعت کردند.

منابع محلی حاضر در ریف قامشلی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفتند که ساکنان روستای «تل الذهب» در شمال الحسکه، در برابر یک کاروان آمریکایی ایستادند. این کاوران متشکل از خودروهای زرهی بوده است.

این منابع خبر دادند که ساکنان تل الذهب اجازه ندادند این کاروان آمریکایی از این روستا عبور کند و با آن مقابله و آن را مجبور کردند که عقب‌نشینی کند. 

منابع محلی همچنین گفتند که ساکنان روستای «الصالحیه» نیز از عبور یک کاروان دیگر که متعلق به آمریکا بود، جلوگیری کردند. این کاروان متشکل از پنج خودروی زرهی بوده است.

به گفته این منابع، این کاروان نیز قصد داشت با عبور از این روستا، به شهر قامشلی برود که وقتی با مقاومت ساکنان روبرو شد، عقب‌نشینی کرد.

این اقدام مردم شرق سوریه در واکنش به تجاوزات آمریکاییها و غارت منابع این منطقه توسط آنان است. آمریکا با کمک شبه‌نظامیان کُرد وابسته به خود، در حال غارت منابع نفتی شرق و شمال شرق سوریه است.

دولت سوریه نیز بارها اعلام کرده است که حضور آمریکاییها اشغالگرانه است و به این مسئله پایان خواهند داد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول