اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

سرپرست ذوب‌آهن:اشکالات فوتبال پشت داوران مخفی شده/نقش سازمان لیگ چیست؟

سرپرست تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان با اشاره به 5اشتباه تاثیرگذار، به انتقاد از داوری مسابقات پرداخت.

سرپرست ذوب‌آهن:اشکالات فوتبال پشت داوران مخفی شده/نقش سازمان لیگ چیست؟

محمود یزدخواستی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد اشتباهات داوری در بازی‌های برگزار شده این تیم اظهار داشت: متاسفانه بخشی از اشکالات فوتبال ایران پشت داوران مخفی شده و این اتفاق به مرور، اعتبار و احترام داوران را زیر سوال می‌برد.

وی افزود: اهمیت داوران به گونه‌ای است که در دنیا هیچ مسابقه‌ای بدون حضور آن‌ها رسمیت پیدا نمی‌کند. امروزه قضاوت بازی‌ها تنها توسط انسان کافی نیست زیرا این رشته ورزشی در ابعاد آمادگی جسمانی، سیستم‌ها، تاکتیک‌ها و سرعت، افزایش پیدا کرده و به همین خاطر حضور تکنولوژی ضروری است. مدیران فوتبال نباید فقط ببینند و بشنوند. آن‌ها در قبال ذهن، روان و اعصاب بازیکنان، مربیان، باشگاه‌ها ،هواداران و جامعه مسئولیت دارند.

سرپرست تیم ذوب آهن با اشاره به مشکلات داوری تصریح کرد: کل قضاوت‌ها در مسابقات فوتبال کشور ناقص انجام می‌شود و داوران نیاز به کمک دارند تا اشتباهاتشان را اصلاح کنند. اگر به مسابقات امسال ذوب آهن نگاه کنیم؛ مقابل پیکان داور مسابقه به نفع ما پنالتی گرفت و توپ روی نقطه پنالتی قرار داده شد اما سپس با مشورت کمک داور تصمیم خودش را عوض کرد. در بازی با فولاد مهاجم ذوب‌آهن از مدافع مرکزی حریف عبور کرد اما با خطا متوقف شد که داور این صحنه را نادیده گرفت.

وی افزود: در بازی با مس رفسنجان، داور خطای تکل و سرنگون شدن مهاجم ذوب آهن توسط دروازه‌بان حریف در محوطه جریمه را نادیده گرفت. همچنین قبل از گل سوم مس، خطای واضح روی بازیکن ما انجام شد اما توجهی نکرد. در بازی با هوادار بازیکن حریف در آفساید قرار دارد و گل می زنند که قبول می‌شود. در این چند بازی ذوب آهن روی اشتباهات داوری نتیجه را واگذار کرد.

یزدخواستی گفت: الان نقش سازمان لیگ برای برطرف کردن این وقایع ناعادلانه چیست و به چه صورت نشان داده می‌شود؟ داوران باید در قضاوت بازی‌ها حمایت شوند. حیف است این قشر شریف و زحمتکش مورد اتهام قرار بگیرد. به مرور بازیکنان و کادرفنی تیم‌ها نیز با هم برخوردهای لفظی پیدا می‌کنند. اگر تماشاگر هم به استادیوم‌ها برگردد مسائلی به وجود می‌آید که برای فوتبال کشور خوب نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول