اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

معضلات قطب قرآنی تهران مطرح شد/ از سرانه های پایین ورزشی تا نبود خط مترو

جمعی از نخبگان منطقه 17 تهران، امروز در جریان قرار خدمت شهرداری، معضلات و پیشنهادات منطقه خود را برای شهردار توضیح دادند..

معضلات  قطب قرآنی تهران مطرح شد/ از سرانه های پایین ورزشی تا نبود خط مترو

به گزارش خبرنگار فارس، در  پنجمین قرار خدمت شهردار تهران که در منطقه 17 در حال برگزاری است ، جمعی از نخبگان منطقه در نشستی با حضور شهردار تهران نظرات، پشنهادها و ایده های خود را در خصوص مدیریت بهتر این منطقه و شهر تهران مطرح کردند. 

 حجت الاسلام رضا مطلبی امام جماعت مسجد جامع ابوذر منطقه ۱۷ در این نشست گفت:  شهردار تهران فردی خدوم برای انقلاب و مردم است. شهرداری که قطعا می تواند در تهران آنچنان خدمت کند که کوچک و بزرگ آن را ببینند و تشکر کنند. البته دیگران نیز در گذشته خدمت کردند. 

فضاهای فرهنگی به مساجد بپیوندد

حجت الاسلام فقیه مسئول قرارگاه مساجد محله محور منطقه ۱۷ نیز گفت: امیدواریم شهردار تهران در دو محور خدمت  به مردم و فساد ستیزی برای بازسازی اعتماد مردم موفق باشد.رهبر انقلاب همچنین تاکید دارند که مساجد تبدیل به قرارگاه شوند. مسجد باید برای جوانان جاذبه داشته باشد و حق مسجد باید ادا شود و زیرساخت های این نیازها فراهم شود.   برای همه این فرمایشات مقام معظم رهبری طرح داریم ، مثلا مساجد باید درآمدزا باشند و شهرداری می تواند در این بخش کمک کند. در بحث عمرانی در کنار مردم شهرداری می تواند به توسعه عمرانی مساجد کمک کند. فرهنگسراها ایجاد شد هدف ایجاد جریان موازی در مقابل مسجد بود و در جاهایی رقابت سالم تبدیل به تضاد ناسالم شد. 

حجت الاسلام فقیه ادامه داد:  تقاضای ما این است مدیریت این فضاها در اختیار مساجد باشد. فضاهای فرهنگی برای تبدیل به پایگاههای انقلاب باید بخشی از مسجد شوند. 

علی  اکبر توپچی خادم قرآن نیز با اشاره به اینکه پایه گذار فعالیت های قرآنی در شهر و کشور افرادی از منطقه ۱۷ بودند. گفت: ۲۵ موسسه فعال قرآن در منطقه داریم جلسات متعدد قرآنی در مساجد منطقه داریم ، مسابقات اخیر قرآنی انجام شده افراد برتر از منطقه ۱۷ هستند.  این فعالیت ها به نوعی حساسیت و مسئولیت ما را نسبت به پشتیبانی از فعالیتهای قرآنی در منطقه بیشتر می کند.

وی ادامه داد: برای توسعه این فعالیت ها به ویژه در بحث مالی از شهرداری انتظار یاری داریم. چرا که شهرداری بر خلاف گذشته توجه ویژه ای به فعالیت های فرهنگی دارد. 

توپچی راه انداری مراکز مشاوره قرآنی از کارهای ارزشمند در منطقه دانست و گفت:  راه اندازی دو مرکز مشاوره قرآنی، راه اندازی شورای قرآنی برای تبدیل آن به بازوی قرآنی شهرداری تهران از دیگر خواسته های ما است. 

تکمیل باغ راه حضرت فاطمه(س) و ساخت سوله های ورزشی به افزایش سرانه ها کمک می کند

سرهنگ حسین کریمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حبیب ابن مظاهر در این نشست گفت: تقاضا داریم نگاه ویژه به ظرفیت های منطقه داشته باشید. سرمایه گذاری ویژه در حوزه های نرم افزاری و سخت افزاری از سوی شهرداری انجام شود. 
وی با اشاره به اینکه این منطقه  دومین منطقه کوچک از لحاظ وسعت و اولین منطقه در تهران از نظر فشردگی بافت است، ابراز داشت: سرانه ها در حداقل خود به سر می برد و این مسأله نیز نگاه جدی و ویژه را می طلبد. تقاضا داریم هر منطقه ای برای خود یک نقشه راه داشته باشد تا اولویت ها در منطقه اجرا شود. 

وی افزود: تکمیل باغ راه حضرت فاطمه(س) و ساخت سوله های ورزشی در منطقه می تواند در حل مشکلات در بحث سرانه ها کمک کند. همچنین توجه به پایگاه محوری که در کنار مسجد محوری قرار دارد و توجه به ظرفیت های نیروهای جهادی و بسیج و استفاده از آنها در پروژه های عمرانی کوچک مقیاس از دیگر خواسته های ما از شهرداری تهران است. 

اصغر مایلی خیر و کارآفرین منطقه ۱۷ نیز در این نشست با اشاره به اینکه در ۵ دوره گذشته میانگین عمر مدیریت شهرداری منطقه حداکثر ۱۷ ماه بوده و این زمان کمی برای رفع مشکلات توسط یک مدیر است. ابراز داشت: در دنیای امروز الزام به سرمایه گذاری دولت‌ها برای رفع مشکلات نیست.  فردی در مقایس ریاست جمهوری،  شهردار تهران شده و می تواند راه های عبور از بحران را برای مدیرانش هموار کند. 

وی افزود: منطقه در سرانه های مختلف بسیار محروم است و به نوعی بشاگرد شهر تهران هستیم علیرغم اینکه این همه شهید و سرمایه و افتخار داریم. این مردم احتیاج به خدمت دارند. درخواست ما این است که مثلا قراردادهای BOT را شامل تخفیف ۳۰ الی ۵۰ درصد کنید که می تواند کمک فروانی به حل مشکل منطقه کند. مشوق هایی در راستای طبقات اضافی برای انگیزه به سرمایه گذاران برای نوسازی بافت فرسوده در نظر بگیرید. همچنین وارد کردن خط مترو به این منطقه برای توسعه ارتباطات از دیگر خواسته های ما است.

خط 8 مترو مشکلات مردم را حل می کند

محسن آقاجانی از شورایاران منطقه ۱۷ گفت: بافت فرسوده یکی از معضلات اساسی منطقه است و این می تواند فاجعه زا باشد و این بافت طی سال های گذشته از ۲۰ به ۶۵ درصد افزایش پیدا کرده است. به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی مالکان و عدم صرفه اقتصادی برای سرمایه گذاران ، این افراد رغبتی برای نوسازی ندارند. تقاضا داریم دستور ویژه ای در این خصوص دهید. امکان استفاده از حمل و نقل عمومی را نداریم معابر تنگ و غیر استاندارد است. 

وی افزود: طراحی خط ۸ انجام شده و اگر فقط یک ایستگاه را در این خط در کنار آیت الله سعیدی به ما اختصاص دهید می تواند مشکل مردم را بر طرف کند. املاک معارض از دیگر مشکلات منطقه است که می تواند با یک مبلغ اندک حل شود. همچنین فضای بصری اطراف باغ راه می تواند در زیبایی و توسعه باغ راه اثر گذار باشد و فریز بودن املاک اطراف آن در این زمینه مشکل ساز خواهد بود. 

در ادامه رسول آذرصلاح دبیر کنگره سرداران و ۴ هزار شهید منطقه ۱۷ نیز گفت: منطقه ۱۷ اسطوره و قهرمان های فراوانی دارد. شهیدان والا مقامی که در عرصه های مختلف خوش درخشیدند.  در کنار آن باید از هنر و هنرمندان برای اتصال بخش مردم و قهرمانان استفاده کنیم‌ و مشکلات و مصائبی که در مسیر داریم را حل کنیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول