اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طرح جامع پسته نهبندان تهیه شود

فرماندار نهبندان گفت :طرح جامع پسته در شهرستان براساس چشم انداز ۲۰ ساله تهیه شود.

طرح جامع پسته نهبندان تهیه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند و به نقل از روابط عمومی فرمانداری نهبندان مجیدبیکی فرماندار نهبندان در جلسه تدوین طرح حمایتی از توسعه پسته در شهرستان، اظهارداشت: کشور جمهوری اسلامی ایران در خصوص محصولات پسته؛ به لحاظ میزان تولید و کیفیت، رتبه دوم تولید پسته دنیا را دارد و می طلبد که انسجام بهتری برای بهره وری بیشتر در این بخش انجام گیرد.

وی دبیان داشت: طرح جامع و اطلس پسته در شهرستان با توجه به شرایط آب و هوایی، نوع خاک، آلودگی هوا و گرما از سوی متولیان امر تهیه و بحث بازاریابی و شناسایی آن انجام تا شرایط اقتصادی بهتری در استان و هم چنین شهرستان فراهم شود.

فرماندار نهبندان خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز منطقه در شهرستان، باید به سمت ایجاد نهالستان برویم و فعالان این بخش از استان های مجاور بازدید میدانی داشته و آموزش های لازم در این خصوص انجام گیرد.

فرماندار نهبندان ضمن تاکید و اهمیت دادن به این موضوع خواستار تهیه طرح جامع پسته در شهرستان براساس چشم انداز ٢۰ ساله شد.

بیکی در ادامه ضمن تاکید بر برداشت‌های بی رویه آب های زیرزمینی بیان کرد: کشاورزان شهرستان باید میزان آمادگی و آشنایی خودشان را نسبت به محصولات کشاورزی با توجه به شرایط اقلیمی و نوع آب و هوایی افزایش دهند.

فرماندار نهبندان گفت : روستای چاهداشی شهرستان نهبندان قطب تولید و برداشت پسته است و بخش خصوصی و مردمی و دستگاه های اجرایی می توانند نقش مستقیمی در جهت بهبود وضعیت محصولات و معیشت مردم داشته باشند.

بیکی ابراز داشت : در استان محصولات زرشک، عناب و زعفران از محصولات اساسی و مهم و شناخته شده استان می باشد که درآمد سالیانه آن ۲۰۵۰ میلیارد تومان بوده در صورتی که محصول پسته به تنهایی در استان ۲۳۰۰ میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشد.

فرماندار نهبندان در پایان خواستار توجه به حوزه کارشناسی شد و از سرمایه گذاران بخش خصوصی در این حوزه خواست که از تجربه کارشناسان با توجه به شرایط اقلیمی منطقه استفاده کنند.

انتهای پیام /۳۶۳۵/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول