اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

اعتبار دفترچه‌های کاغذی آذرماه به پایان می‌رسد

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه، از حذف نسخ کاغذی بیمه سلامت تا پایان آذرماه جاری خبر داد و گفت: تعرفه پزشکی با اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک افزایش پیدا نکرده و در این زمینه با متخلفین برخورد خواهد شد.

اعتبار دفترچه‌های کاغذی آذرماه به پایان می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، امید قادری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت : از اول دی‌ماه هیچگونه نسخه کاغذی بیمه سلامت پذیرفته نخواهد شد و هرگونه پرداخت به سازمان‌های بیمه‌گر و تکمیلی استان خارج از نسخه‌نویسی الکترونیک تصرف در اموال دولتی و تخلف محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۷ استان کشور در زمینه نسخه‌نویسی الکترونیک بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته‌اند که نشان از برنامه‌ریزی دقیق در این زمینه دارد.

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هرچند در زمینه این طرح مشکلاتی وجود دارد ولی زیرساخت‌های آن آماده و بدون ایراد است.

وی با اشاره به برخی تخلفات در مراکز درمانی و‌ مطب‌ها در مورد اخذ تعرفه بیشتر از بیمه‌شدگان، گفت: تعرفه پزشکی با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک افزایش پیدا نکرده و در این زمینه با متخلفین برخورد خواهد شد.

قادری افزود: پزشکانی که طرف قرارداد بیمه سلامت نیستند نیز نباید از اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک سرباز زنند زیرا این قرارداد بیمه‌ای اجباری‌ست و نسخه‌نویسی الکترونیک نیز قانون است و از اول دی‌ماه با پزشکان متخلف برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده نیز، گفت: هم‌اکنون ۳۶۰ هزار نفر شامل بیمه شده‌های دو صندوق بیمه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بیمه سلامت همگانی از مزایای این طرح بهره‌مند شده‌اند و ۲۷۰ پزشک خانواده نیز مشخص شده است و بیمه شدگان عزیز از طریق تماس با شماره‌ ستاره ۱۹۶۶ مربع (#۱۹۶۶*) می‌توانند از نام پزشک خانواده خود مطلع شوند.

وی ویزیت و فرانشیر پرداختی به پزشکان خانواده برای مددجویان کمیته امداد را چهار هزار تومان و بیمه همگانی را ۶ هزار تومان عنوان کرد و افزود: تمامی خدمات بستری برای مددجویان کمیته امداد در مراکز بیمارستانی دانشگاهی رایگان و برای بیمه‌شدگان روستایی ۵ درصد و سایر اقشار ۱۰ درصد است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه تعداد پزشکان در طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده استان را ۱۶۰ پزشک شامل ۱۹ متخصص و مابقی پزشک عمومی عنوان کرد و افزود: طبق دستورالعمل اعلام شده به هر پزشک با یک شیفت‌کاری ۷۵۰ بیمه شده و در دوشیفت ۱۵۰۰ بیمه شده تعلق می‌گیرد که میانگین روزانه مراجعه به این مطب‌ها ۱۰ درصد است و در این زمینه بیمارانی با سابقه فشار خون و دیابت نیز شناسایی و در راستای تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت ایرانیان پرونده آن‌ها ستاره‌دار خواهد شد.

قادری در پایان، یادآور شد: بیمه شدگان عزیز می‌توانند هرگونه شکایت، پیشنهاد و انتقاد خود را از طریق شماره ۱۶۶۶ سازمان بیمه سلامت اطلاع دهند، همچنین از ابتدای سال ۱۴۰۱ با ساز و کاری که دفاتر پیشخوان دولت دارند افراد بیمه شده می‌توانند پزشک خانواده خود را انتخاب کنند که در صورت  تکمیل نبودن تعداد بیماران آن پزشک این امر انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول