اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

قانون حمایت از اطفال و نوجوانان اجرایی شود

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید به قانون حمایت از اطفال و نوجوانان توجه شود و در بحث آیین نامه به دنبال اجرایی شدن آن باشیم؛ گفت: اگر برای اجرایی شدن اشکالاتی وجود دارد پیگیری و رفع شود.

قانون حمایت از اطفال و نوجوانان اجرایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند؛ حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان خراسان جنوبی در مورد جرم سرقت، اظهار داشت: در تمام کشور در سالهای اخیر آمار سرقت ها افزایش جدی داشته است که باید ریشه یابی شود. 

وی با بیان اینکه مشکلات معیشتی برخی از افراد جامعه دلیلی در بحث افزایش سرقت است، افزود: نباید این گونه فکر کرد که چون مشکلات معیشتی است سرقت ایرادی ندارد بلکه باید به فکر کاهش مشکلات معیشتی نیز بود. 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بیان داشت: سرقتهای خراسان جنوبی سرقت های خرد است که قابل پیشگیری بوده و هزینه ای ندارد و باید به مردم نیز آموزش داد که مراقب اموال خود باشند. 

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه برخی از سرقت ها از دستگاه های خدمات رسان ناشی از عدم نظارت است، عنوان داشت: متاسفانه برخی از قوانین بر قوه قضائیه و‌ نیروی انتظامی تحمیل می شود و بدون کارشناسی جرم زدایی و‌ مشمول تخفیف مجازات قرار می گیرد؛ برای نمونه در بحث قانون کاهش حبس، سرقت های زیر ۲۰ میلیون تومان اگر شاکی خصوصی نباشد و یا رضایت داد قابل تعقیب نیست. 

وی در بحث ساماندهی زباله گردها، تبیین کرد: پیشنهاد می شود شهرداری با فرهنگ سازی از مردم بخواهد زباله های تر و خشک را جداسازی کرده و هفته ای دو نوبت به منازل مردم مراجعه و زباله های خشک را جمع آوری کنند‌. 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در مورد پرونده چندساله انتقال صنوف آلاینده، اظهار داشت: باید دستگاه های مربوطه زیرساخت های این مکان را فراهم کنند تا این پرونده پس از سالها بسته شود. 

حجت الاسلام حمیدی به قانون حمایت از اطفال و نوجوانان اشاره و بیان داشت: حمایت از اطفال و نوجوانان بحث مهم و کلیدی جامعه امروز است. 

وی افزود: آسیب های که امروز متوجه کودکان و نوجوانان است جدی است و سن آسیب کاهش پیدا کرده است. 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی به آلوده شدن اطفال و نوجوانان به برخی از جرایمی که انتظار نیست، اشاره و تصریح کرد: درصد زیادی از جامعه ما در سن کودک و نوجوان هستند لذا حساسیت داشتن نسبت به اجرای قانون جدید در بحث اطفال و نوجوانان بسیار ضروری است. 

حجت الاسلام حمیدی عنوان کرد: باید به قانون حمایت از اطفال و نوجوانان توجه شود و در بحث آیین نامه به دنبال اجرایی شدن آن باشیم؛ اگر در بحث اجرایی شدن اشکالاتی وجود دارد پیگیری و رفع شود و این قانون به دلیل برخی موانع اجرایی روی زمین نماند. 

وی اضافه کرد: سرپرستان نیز در این قانون تکالیفی نسبت به اطفال و نوجوانان دارند که نیاز به اطلاع رسانی و یادآوری به خانواده ها دارد چراکه اگر کودک آزاری وجود داشته باشد، یادآوری تکالیف والدین نسبت به فرزندان باعث پیشگیری از کودک آزاری میشود. 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در این قانون تکالیف و ضمانت اجرایی برای پدر و مادرها در نظر گرفته شده که اگر ترک فعل کنند قانون ضمانت اجرایی دارد و میتواند پدر و مادر را محاکمه و مجازات کند. 

حجت الاسلام حمیدی افزود: در این قانون تکالیفی برای دستگاه ها و سازمانها نیز در نظر گرفته شده که اگر ترک فعلی از سوی مدیران وجود داشته باشد نیز ضمانت اجرایی داشته و مجازاتهایی در نظر گرفته شده است. 

وی بیان داشت: قانون حمایت از اطفال و نوجوانان قانون کاملی است و اگر در این خصوص نیاز به برگزاری کلاس های آموزشی است آموزشهای لازم ارائه و دادگستری استان نیز آمادگی دارد از ظرفیت قضات برای بحث آموزش استفاده کند‌. 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه مسائل مربوط به اطفال و نوجوانان با حساسیت در قوه قضائیه دنبال میشود، افزود: در دادگستری نیز شعبات آیین دادرسی ویژه و نوع قرارهایی برای طفل بزهکار مشخص شده و در قانون آمده است. 

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: اولویت، پیشگیری از جرائم مربوط به اطفال و نوجوانان است و همه باید کمک کنند که جرمی انتقال نیفتد و اگر افتاد به نوعی مدیریت شود که کودک و نوجوان آسیب کمتری ببیند. 

وی با بیان اینکه برنامه داشتن بسیار مهم است، اضافه کرد: ما مسئولینی که متولی برخورد با این پدیده زشت در جامعه هستیم نیز باید تکالیف خود را انجام، پیش بینی و پیگیری های لازم را انجام دهیم.

 انتهای پیام/69052/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول