اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

طالبی:ترس و استرس باخت به گل گهر در سپاهانی ها وجود داشت/ استقلال با تجربه‌تر بود

مدافع اسبق تیم فوتبال سپاهان گفت: ترس و استرس باخت به گل گهر در ساق پای بازیکنان سپاهان وجود داشت و عدم فداکاری هم چاشنی این مسأله شد.

طالبی:ترس و  استرس باخت به گل گهر در سپاهانی ها وجود داشت/ استقلال با تجربه‌تر بود

فرشید طالبی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص دیدار دو تیم استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی اظهار داشت: دیشب واقعا شاهد بازی خوبی بودیم. صحنه‌های خیلی خوبی داشت و کاملا مشخص بود که 3 امتیاز مسابقه برای هر دو تیم مهم است.

وی افزود: استقلال نتیجه ممکن را گرفت و سپاهان علیرغم موقعیت‌هایی که داشت در رسیدن به گل دچار مشکل شد. استرس در ساق‌های بازیکنان این تیم هنگام زدن ضربات آخر مشخص بود. این اتفاق بعد از بازی گل گهر افتاد. در بازی با نفت آبادان من تعجب می‌کردم که چرا موقعیت‌های سپاهان تبدیل به گل نمی‌شود. با این حال انصافا سپاهان فوتبال خوبی را مقابل استقلال به نمایش گذاشت و آمار این مسأله را تایید می‌کند. در طرف مقابل هم استقلال جنگید و نتیجه را به نفع خودش رقم زد.

مدافع اسبق تیم ملی در مورد اینکه شاهد بازی تاکتیکی از سوی سپاهان و دفاعی مستحکم از استقلال بودیم، گفت: روز قبل از بازی هم گفتم نقطه قوت سپاهان فاز هجومی این تیم و نقطه قوت استقلال فاز تدافعی است. دقیقا همین اتفاق افتاد. استقلال نشان داد امسال بیشتر روی ساختار دفاعی تمرکز دارد و سپاهان هم در این دو سال از نظر هجومی خیلی خوب کار کرده است. بازی محتاطانه‌تری را از استقلال دیدیم. اینکه شما بتوانید در مقابل یک تیم هجومیِ فوق‌العاده، موفق بیرون بیایید کار بزرگی است. سپاهان هم در کار هجومی فوق‌العاده بود و استقلال هم فوق‌العاده دفاع کرد.

کارشناس فوتبال با اشاره به شرایط سپاهان تصریح کرد: طی این دو سال به خوبی دیدیم؛ در تیم محرم بازیکن می‌داند که مربی از او چه می‌خواهد ولی فقط یک مساله در این مدت دست از سر سپاهان برنداشته، این تیم در انتقال بازی از فاز هجومی به دفاع کند عمل می‌کند. در نیم فصل اول سال گذشته هم این مشکل وجود داشت اما در نیم فصل دوم برطرف شد.

وی افزود: آن دسته از بازیکنان سپاهان که باید کار دفاعی کنند، ناخواسته در فاز دفاعی محو بازی می‌شوند و این مسأله به سپاهان ضربه می‌زند. تیمی که در فاز هجومی عملکرد خیلی خوبی دارد، باید در ساختار دفاعی هم هوشیارتر باشد. استقلال به این نکته رسیده است. این تیم روی سانتر از جناحین و با استفاده از ضربه سر به گل رسید. در بازی‌های قبلی هم از این روش خیلی خوب استفاده کرد. استقلال با حداقل موقعیت به گل رسید و این برای سپاهان خوب نیست.

طالبی گفت: سپاهان فوتبال تاکتیکی خیلی خوبی را به نمایش می‌گذارد اما در ضربات آخر دچار مشکل می‌شود. شاید بسیاری بگویند، این مشکل از ضعف فنی بازیکنان است، اما من معتقدم فقط بحث روحی و روانی آنها است.  بازیکنان این تیم کیفیت بالایی دارند اما حس می‌کنم هنوز ترس و استرس باخت به گل گهر در ساق پای آن‌ها وجود دارد. اصلا نمی‌توانیم بگوییم بازیکنان سپاهان کیفیت پایینی دارند. ضمن اینکه سپاهان کارهای هجومی، ترکیبی و تاکتیکی را فوق‌العاده انجام می‌دهند اما فداکاری باید در این تیم بیشتر باشد تا در جلوی زمین توپ‌ها وارد دروازه شوند. تعجیل برای گل زدن باید به حداقل برسد و از طرفی این تیم باید در دفاع نیز مانند کارهای هجومی با ساختار خوبی کار کند. با اینحال مطمئنم که قطعا شرایط سپاهان این طور نمی‌ماند.

مدافع اسبق سپاهان در مورد اینکه با این حساب آیا نتیجه ناعادلانه عادلانه بوده، عنوان کرد: اصلا نمی‌توان این طور گفت. باید ببینید در کدام کشور، بر اساس کدام سیستم و از چه دیدگاهی بازی را می‌بینید. دیدگاه حرفه‌ای به این باخت سپاهان خرده نمی‌گیرد اما متأسفانه فضای مجازی و نگاه‌های نتیجه‌گرا توجه ندارند که تیمی فوتبال رو به جلویی را انجام می‌دهد. اگر ساختار باشگاه سپاهان بر اساس بازی با کیفیت باشد، باید به این فرم بازی افتخار کند.

وی افزود: نباید فراموش کنیم که سپاهان مهمان بود و چنین بازی‌ای را انجام داد. از لحاظ نتیجه استقلال نشان داد با تجربه‌تر و باهوش‌تر است. این تیم می‌دانست حریف ابزار هجومی  قدرتمندی دارد و اگر باز بازی کند، گل می‌خورد. آن‌ها جمع بازی کردند، باتجربه‌تر بودند و در زدن ضربات آخر خوب عمل کردند. استقلال دو سه موقعیت داشت که یکی از آن‌ها گل شد و در بقیه صحنه‌ها هم کریستوفر کنت (دروازه‌بان اتریشی سپاهان) عالی کار کرد.

طالبی گفت: از نظر نتیجه ممکن است بگویند سپاهان بازی را باخت اما واقعا اگر این تیم در زدن ضربات آخر مشکل نداشت،‌ نتیجه را واگذار نمی‌کرد. همانطور که گفتم ترس در پای بازیکنان این تیم وجود دارد و عدم فداکاری هم چاشنی این مسأله می‌شود. سپاهان به شدت به روانشناسی قوی نیاز دارد. چون بازیکنانش از بعد تکنیکی هیچ مشکلی ندارند اما از بعد روحی و روانی باید به آنها رسیدگی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول