اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

دلیل سفر نفتالی بنت به امارات چیست؟/ نگرانی شدید صهیونیست‌ها از تحولات منطقه

کارشناس مسائل فلسطین گفت: سفر نفتالی بنت به امارات کاملا انفعالی بوده و برخاسته از نگرانی شدیدی است که رژیم‌صهیونیستی در منطقه و عرصه بین‌الملل در رابطه با ایران و عرصه جهانی دارد.

دلیل سفر نفتالی بنت به امارات چیست؟/ نگرانی شدید صهیونیست‌ها از تحولات منطقه

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی دیروز سفری انفعالی به امارات انجام داد تا نشان‌دهنده نگرانی مقامات صهیونیستی از توسعه روابط کشورهای منطقه با یکدیگر باشد؛ سفری که صدای فلسطینیان و واکنش گروه‌های مقاومت را نسبت‌به مقامات امارات به همراه داشت.

گویا رژیم اسرائیل به‌دنبال پرکردن خلأ آمریکا در منطقه است تا با همراهی کشورهای سازشگر آن را دنبال کند اما سفرهای خودجوش امارات به ایران و ترکیه نگرانی مقامات صهیونیستی را موجب شده است.
 


نگرانی رژیم اسرائیل از نزدیک شدن امارات به ایران

 سفر دیروز بنت به ابوظبی در شرایطی انجام شد که در روزهای اخیر رسانه‌های مختلف صهیونیستی از نگرانی این رژیم از نزدیک شدن امارات به ایران خبر داده‌اند. به گزارش «میدل‌ ایست‌آی»، مقامات رژیم‌صهیونیستی معتقدند روابط گرم امارات‌متحده عربی با ایران غیرقابل‌قبول است، این در حالی است که مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی اخیرا به ایران سفر و توافقنامه همکاری امنیتی چشمگیری با تهران امضا کرد.

خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از منطقه موجبات نگرانی برخی کشورهای عربی مرتجع و رژیم‌صهیونیستی را به‌دنبال داشته است؛ موضوعی که کشوری چون امارات در تلاش است تا با توسعه روابط دیپلماتیک با ایران و حتی ترکیه، این پیام را انتقال دهد که رژیم‌صهیونیستی نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای خلأ آمریکا در منطقه باشد.
 


سفر نفتالی بنت به امارات انفعالی و برخاسته از نگرانی صهیونیست‌ها نسبت‌به تحولات منطقه است

 «احمد روح‌الله‌زاد» کارشناس مسائل فلسطین با اشاره به سفر نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی به امارات  گفت: سفر نفتالی بنت به امارات این سوال را در ذهن تداعی می‌کند که این سفر در هنگامی رخ می‌دهد که نشست‌ها و مذاکرات وین، تحولات یمن، خروج آمریکا از عراق و سفر مشاور امنیت امارات به ایران را شاهد بوده و هستیم. درواقع این سفر کاملا انفعالی بوده و برخاسته از نگرانی شدیدی است که رژیم‌صهیونیستی در منطقه و عرصه بین‌الملل در رابطه با ایران و عرصه جهانی دارد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: تصمیم به خروج آمریکا از منطقه هرچند در زمان دونالد ترامپ استارت خورد اما زمان اجرای آن به آمدن جوبایدن گره خورد. ترامپ وقتی خروج آمریکا را مطرح کرد، رژیم‌های عربی منطقه نگرانی خودشان را از رفتن آمریکا اعلام کردند در این اثنا بود که ترامپ پیشنهاد جایگزینی اسرائیل به‌جای خودش را در منطقه داد که با او هم‌پیمان شوند؛ ازاین‌رو بود که روابط عادی‌سازی با رژیم‌صهیونیستی در زمان ترامپ کلید خورد و امارات پیشتاز این موضوع شد.

اسرائیل به‌دنبال پرکردن خلأ آمریکا در منطقه است

 وی ادامه داد: اما تحولات منطقه نشان از روندی در تحولات اسرائیلی‌ـ‌آمریکایی است. این باعث شد تا کشورهای عربی مرتجع تامل بیشتری داشته باشند. حاکمان عربی به این نتیجه رسیدند که اسرائیل از ظرفیت لازم برای پر کردن خلأ آمریکا برخوردار نیست. ازاین‌رو بود که امارات با نزدیک شدن و انجام سفرهایی به ایران و ترکیه در تلاش است تا این خلأ را پر کند. تحولات منطقه غرب آسیا امنیتی است و سفرهایی که این روزها مقامات ابوظبی به ترکیه و ایران انجام دادند نشان‌دهنده این است که باید به‌زودی شاهد سفر رهبران امارات به ایران و ترکیه هم باشیم.

هراس امارات از انتقام مقاومت یمن

وی ادامه داد: البته تحولات یمن هم رو به پایان است و سفرهای منطقه‌ای محمدبن‌سلمان در هفته گذشته با این هدف شکل گرفت که تحولات یمن را تحت‌تاثیر قرار دهد. آل‌سعود به این نتیجه رسیدند که ناگزیرند به جنگ یمن پایان دهند و به‌نوعی هماهنگی ایجاد کنند که یک ارتباط‌جمعی با یمن بگیرند اما دائما شکست می‌خورند، در این رابطه امارات اقدامی هوشمندانه انجام داد و با خودش به این نتیجه رسید که اگر صف خودش را از آل‌سعود جدا نکند باید هزینه سنگینی به مقاومت یمن پرداخت کند. چراکه ممکن است حملاتی که به ریاض می‌شود به امارات هم صورت گیرد؛ ازاین‌رو بود که امارات از بندر الحدیده عقب‌نشینی کرد که مبادا ازسوی انصارالله خسارت ببیند؛ چراکه اگر امارات مورد اصابت موشک‌ها یا پهپادهای یمنی شود به یک فروپاشی سنگین می‌رسد چراکه شهرهای آن بیشتر شیشه‌ای است و خسارات سنگینی متوجه اقتصاد آن می‌شود.

روح‌الله‌زاد تاکید کرد: در یک نگاه کلی کاهش تنش امارات با ایران، رژیم‌صهیونیستی را به‌شدت نگران کرده است که مبادا این تقویت روابط با ایران در سایر کشورهای عربی مرتجع هم افزایش یابد. ازاین‌رو است که می‌بینیم رژیم‌صهیونیستی به‌منظور ایجاد ایران‌هراسی در منطقه و فشار بر امارات، به‌دنبال لغو یا ایجاد قراردادهای نظامی با کشورهای عربی مرتجع است.

منبع: روزنامه صبح نو

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول