اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

حمایت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان از افراد فاقد بیمه

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: این صندوق می‌تواند از افراد فاقد بیمه در سنین بالا و بدون درآمد پشتیبانی و حمایت کند و با فقر سالمندی در جامعه مقابله کند.

حمایت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان از افراد فاقد بیمه

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، بیت‌اله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، در نشست بررسی جایگاه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستاییان و عشایر در اجرای طرح بیمه فراگیر در موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی اظهار کرد: این صندوق می‌تواند از افراد فاقد بیمه در سنین بالا و بدون درآمد پشتیبانی و حمایت کند و با فقر سالمندی در جامعه مقابله کند.

وی افزود: شناساندن جایگاه صندوق به جامعه هدفی بسیار مهم است و می‌بینیم که برخی از فعالیت‌های این صندوق چندان اطلاعی ندارند. البته این تنها منوط به جامعه نیست بلکه جامعه نخبگانی و مدیران ما نیز از فعالیت‌های این صندوق بی اطلاع هستند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، با تاکید بر شناساندن این صندوق به آحاد جامعه هدف، خاطرنشان کرد: اجرای چنینی سیاستی می‌تواند موجب حمایت‌های بیشتر و مطلوب‌تر مردم شود.

برقراری، با اشاره به آمار پایین ورودی‌های صندوق‌ بیمه اجتماعی، ابراز کرد: این صندوق، جوان است و برهمین اساس ورودی‌های این صندوق مناسب و خروجی‌ها کم است اما تمام تلاش ما بر این است تا از محاسبات عدول نکنیم.

وی تاکید کرد: به طور قطع اگر از نگاه علمی تبعیت نکنیم سرنوشت این صندوق نیز به دیگر صندوق‌ها دچار خواهد شد و برای پرداخت مستمری‌ها با مشکل جدی روبه رو خواهد بود. بخشی از مشکلات ما با گفت وگو  و تجارب دیگران حل می‌شود و نیازمند درک عمیق افراد موثر در این حوزه است.

برقراری گفت: مجلس شورای اسلامی دارای طرفیت بزرگی است که در اصلاح قوانین می تواند با ما کمک کند، هیچ طرحی نیست که در مجلس و دولت انقلابی تصویب نشود به ویژه آنکه نام روستاییان و عشایران و کشاورزان در میان باشد.

وی گفت: اگر امروز امنیت غذایی، اقتصادی و امنیت ملی می خواهیم به واسطه همین  روستاییان عشایران و کشاورزانی هستند که مولدان اصلی در کشور بوده و تلاش بسیاری برای آبادانی کشور کرده اند. اینها وفاداری خود را به نظام مقدس اسلامی نشان داده اند و  باید قدردان آن‌ها باشیم. بنده باید مشکلات را با بررسی و تحقیق و تجربه انتقال دهم و گام‌های موثری برای رفع آن‌هه بردارم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: نگاه ما تحولی است و جنس آن گفت وگو است و شعار نیست، بلکه اقدام و عمل میدانی است و  در دفتر کار نخواهم ماند و در کنار کشاورزان و روستاییان و کارگزاران برای حل مشکلات صندوق تلاش خواهم کرد. ما تربیون روستاییان هستیم و اگر روستایی به خاطر مشکلات مالی نتواند آن سطح بیمه خود را پرداخت کند با او مدارا می کنیم و از سطوح مختلف بیمه ای برای او استفاده می کنیم.

وی گفت: ما باید رضایتمندی از صندوق را بالاتر برده و افزایش دهیم، در همین راستا ضریب پوشش نیز باید ارتقا یابد، امروز رضایتمندی از صندوق وجود دارد اما باید این رقم افزایش چشمگیری داشته باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول