اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

با 10 راننده ثروتمند فرمول یک آشنا شوید؛ از صدرنشینی شوماخر تا مهارت فوق‌العاده مرد یخی

با پایان فصل 2021 فرمول یک، 10 راننده ثروتمند جهان در این رشته مشخص شدند.

با 10 راننده ثروتمند فرمول یک آشنا شوید؛ از صدرنشینی شوماخر تا مهارت فوق‌العاده

به گزارش خبرگزاری فارس، مسابقات فرمول در سال 2021 در حالی به پایان رسید که مکس ورستاپن در رقابتی نزدیک با لوئیس همیلتون این قهرمانی را کسب کرد. با پایان مسابقات سال 2021 با 10 ورزشکار ثروتمند این رشته آشنا می‌شوید:

1. مایکل شوماخر

خانواده شوماخر در فرمول یک شهرت دارند و دیدن مایکل در صدر فهرست پردرآمدترین افراد جای تعجب ندارد. او پنج عنوان متوالی را بین سال‌های 2000 تا 2004 به دست آورد، که از آن زمان تاکنون هرگز به تساوی نرسیده است. شوماخر در طول دوران حرفه ای خود در کلاس جهانی، 800 میلیون دلار به دست آورد.

2. لوئیس همیلتون

همیلتون با 7 عنوان قهرمانی یکی از پرافتخارترین رانندگان جهان است. این راننده انگلیسی که به سختی هشتمین عنوان قهرمانی خود را از دست داد، یکی از معتبرترین ورزشکاران تاریخ بریتانیاست. همیلتون 103 برد در مسابقات دارد و در بیشتر عناوین با شوماخر هم رده است. او در طول دوران حرفه‌ای افسانه‌ای خود 285 میلیون دلار به دست آورده اما فاصله زیادی با رتبه اول دارد.

3. فرناندو آلونسو

مناسب بودن آلونسو برای قرار گرفتن در بین 3 راننده برتر به این علت است که بسیاری او را به عنوان یکی از بزرگان تمام دوران فرمول یک می‌بینند و او همچنان قوی است. آلونسو در 40 سالگی حتی در گرندپری قطر به سکو رسید و توانست با عناوین متوالی در سال‌های 2005 و 2006 به سلطه باورنکردنی شوماخر پایان دهد. اگرچه او ادوار ناامیدکننده‌ای را با مک لارن و فراری پشت سر گذاشته اما اکنون نماینده آلپاین است و 240 میلیون دلار از حرفه خود درآمد داشته است.

4. کیمی رایکونن

رایکونن 17 سال را در فرمول یک گذرانده و به دلیل مهارت فوق العاده‌اش در پشت فرمان و طبیعت سردش هنگام برخورد با رسانه‌ها به "مرد یخی" معروف شده است. او 349 مسابقه در فرمول یک داشته که آخرین آن سال 2021 در ابوظبی بود. رایکونن یک بار در سال 2007 موفق به شکست همیلتون شد و توانست تنها قهرمانی‌اش را کسب کند. وی حدود 150 میلیون دلار در فرمول یک درآمد داشت.

5. جنسون باتن

او یکی از بهترین رانندگان انگلیس است که در مقایسه با لوئیس همیلتون در مک لارن قرار گرفت. باتن تنها قهرمانی جهان را در سال 2009 به ثبت رساند، در سال 2016 از فرمول یک بازنشسته شد و 150 میلیون دلار به خانه برد.

 

6. ادی ایروین

این راننده 4 قهرمانی را در گرندپریکس فرمول یک کسب کرده و با پایان دوره حرفه‌ای‌اش 26 بار روی سکو رفته است. ادی هیچ وقت قهرمان جهان نشد و با اینکه به این عنوان نزدیک بود در سال 1999 در فاصله‌ای نزدیک با مایک هاکینن در رده دوم قرار گرفت. ثروت این مرد ایرلندی 120 میلیون دلار اعلام شد.

7. ماریو آندرتی

رکورد آندرتی می‌گوید او یکی از 2 آمریکایی است که قهرمانی فرمول یک را کسب کرده است. او 120 میلیون دلار به دست آورد تا در لیست 10 ورزشکار ثروتمند فرمول یک قرار بگیرد.

8. مارتین بروندل

این راننده دوران حرفه‌ای نسبتا خوبی داشت و در 10 فصل 9 بار روی سکو رفت، هرچند که این موفقیت‌ها با مصدومیت همراه بود. این مرد 62 ساله به طور مرتب دانش و تجربیات خود را برای Sky Sports ارائه می دهد و بعد از هر مسابقه برای آنها ستونی می‌نویسد. او همچنین دارایی 100 میلیون دلاری را جمع آوری کرد.

9. جودی شکتر

شکتر تنها راننده آفریقایی الاصل است که توانسته عنوان قهرمانی فرمول یک جهان را در سال 1979 کسب کند. این عنوان به تنهایی برای تثبیت جایگاه او در تاریخ فرمول یک کافی است اما ثروت او هم در پیست و هم در خارج از پیست عالی بود. شکتر یک تاجر باهوش بود که یک شرکت امنیتی با فناوری پیشرفته را تأسیس کرد و بعداً به فروش رساند و همچنین یک شرکت کشاورزی راه اندازی کرد. در مجموع این راننده فرمول یک به ثروت جمعی 100 میلیون دلاری دست یافت.

10 سباستین فتل

این راننده آلمانی در طول ورزش حرفه‌ای خود 76.5 میلیون دلار درآمد داشته است. فتل جوانترین راننده جهان است حتی نسبت به مکس که روز یکشنبه در ابوظبی عنوان قهرمانی جهان را کسب کرد. این راننده نخستین قهرمانی خود را در سن 23 سالگی کسب کرد و بین 2010 تا 213 توانست 4 عنوان قهرمانی را به دست آورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول