اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

اکبر کاظمی از وعاظ و پیرغلامان تهران درگذشت + فیلم

حاج اکبر کاظمی مفسر قرآن، حافظ نهج‌البلاغه و پیرغلام اهل بیت(ع) در ۹۹ سالگی درگذشت.

اکبر کاظمی  از وعاظ و پیرغلامان تهران درگذشت + فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، حاج اکبر کاظمی مفسر قرآن، حافظ نهج‌البلاغه و پیرغلام اهل بیت (ع) امروز سه‌شنبه ۲۳ آذرماه در ۹۹ سالگی درگذشت.

این پیرغلام اهل بیت (ع) از وعاظ بزرگ مکلا تهران محسوب می‌شد که فرزند میرزا ابوالقاسم عطار و باجناق مرحوم حسن معطر از وعاظ سرشناس تهران بود. او سال‌ها به دلیل بیماری در منزل خانه‌نشین شده بود تا اینکه امروز به دیدار اربابش شتافت.


تصویری از مرحوم اکبر کاظمی در کنار استاد غلامرضا سازگار

میرزا ابوالقاسم عطار از دوستان و هم‌نشینان قدیم آیت الله میلانی و سایر بزرگان نجف به شمار می‌رفت. او تحصیلات رسمی حوزوی نداشت اما به سبب کثرت مجالست و موانست با علما، خود نیز از عالمان به حساب می‌آمد. نکته قابل توجه در مورد وی این که با کوچک‌ترین یادی از مصائب اهل بیت (ع) می‌گریست و به این ترتیب از بکائین محسوب می‌شد. منزل شخصی او در حوالی میدان ۱۷ شهریور تهران، محل برگزاری مراسم و مجالس اهل بیت (ع)‌ بود که امروز حسینیه شده است.

مراسم تغسیل و تکفین این مداح، امشب سه‌شنبه ۲۳ آذرماه از ساعت ۱۹ در حسینیه میرزا ابوالقاسم عطار واقع در خیابان ۱۷ شهریور، مقابل ایستگاه ورزشگاه برگزار می‌شود.

مراسم تشییع پیکر این مرحوم فردا چهارشنبه ۲۴ آذرماه از ساعت ۱۰ صبح از خیابان ایران مقابل مسجد سادات اخوی به سمت بهشت زهرا برگزار می‌شود و بناست پیکر این پیرغلامان آستان سیدالشهدا(ع) در قطعه ۷۰ شماره ۵۰ ردیف اول به خاک سپرده شود.

مراسم ختم آن مرحوم نیز روز جمعه ۲۶ آذرماه از ساعت ۹ در حسینیه بنی‌فاطمه واقع در خیابان امیرکبیر، نرسیده به سرچشمه برگزار خواهد شد.

 

فیلمی از روضه‌خوانی مرحوم اکبر کاظمی در حضور امام خمینی (ره) در دهه ۶۰ ـ ایام شهادت حضرت زهرا (س)

خبرگزاری فارس درگذشت این مفسر قرآن، حافظ نهج‌البلاغه و پیرغلام اهل بیت (ع) را به خانواده معززش و جامعه هیأتی تهران تسلیت می‌گوید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول