اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پیام مشترک امامان جمعه اهل سنت و تشیع گنبدکاووس درمحکومیت توهین مولوی گرگیج

دین مبین اسلام به عنوان راهبرد خاتم و بی مثال سعادت و سربلندی از روز بعثت رسول اعظم (ص) تا به امروز همواره بر همدلی، وحدت و یکپارچگی تاکید کرده و سیره عملی همه بزرگان دین نیز نشان می‌دهد هوشمندی و هوشیاری مسلمانان در طول تاریخ بارها و بارها دشمنان را از به ثمر نشستن توطئه‌های همیشگی شان مایوس کرده است.

پیام مشترک امامان جمعه اهل سنت و تشیع گنبدکاووس درمحکومیت توهین مولوی گرگیج

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام محمود ترابی امام‌جمعه اهل تشیع گنبد کاووس، آخوندعبدالباسط نوریزاد امام‌جمعه اهل تسنن گنبدکاووس، آخوند عبدالکریم جاور امام‌جمعه اهل تسنن شهرستان گنبدکاووس طی پیام مشترک در پی انتشار بخشی از سخنان تفرقه‌افکنانه مولوی و عجیب «محمدحسین گرگیج» امام جمعه اهل سنت شهر آزادشهر استان گلستان در نمازجمعه 19 آذر ماه، ضمن محکومیت اعلام کرده‌اند: از تمامی مسلمانان و دلسوزان جامعه اسلامی به صراحت درخواست داریم ضمن توجه به عمق محبت و ارادت برادران و خواهران اهل‌سنت به دخت مکرم نبی اسلام (ص)، امیرالمومنین (ع) و ائمه اطهار (ع) و فهم تفکیک درست پیروان مذاهب اسلامی از اهانت‌کنندگان به ساحت قدسی اولیای دین در شرایط حساس و تاریخی کشور و امت اسلامی در حفظ و تعمیق وحدت اسلامی در جامعه بکوشند.

 

ایران اسلامی نیز سال‌های سال است که به عنوان ام القرای جهان اسلام و چشم امید آزادگان دنیا طلایه‌دار وحدت و برادری در امت اسلامی است و بارها با هوشیاری و درایت سکاندار نظام امامین انقلاب و هوشیاری علمای دینی شیعه و سنی مانع از بروز هرگونه تفرقه و اختلاف میان صفوف مستحکم امت اسلامی شده است.

متاسفانه این روزها رسانه‌ها اظهاراتی را از سوی یکی از علمای اهل‌سنت منطقه بازنشر کردند که حاوی بی‌توجهی به اصول بنیادین دین مبین اسلام، سنت رسول مهربانی‌ها و وحدت و برادری و احترام به مذاهب بود، مطالبی توهین‌آمیز به ساحت مقدس و نورانی فرزندان رسول خدا (ص) ائمه اطهار (ع) که مایه فخر و مباهات آفرینش و مورد احترام همه مسلمانان شیعه و سنی هستند.

از این رو ضمن محکومیت این اظهارات، از تمامی مسلمانان و دلسوزان جامعه اسلامی به صراحت درخواست داریم ضمن توجه به عمق محبت و ارادت برادران و خواهران اهل‌سنت به دخت مکرم نبی اسلام (ص)، امیرالمومنین (ع) و ائمه اطهار (ع) و فهم تفکیک درست پیروان مذاهب اسلامی از اهانت‌کنندگان به ساحت قدسی اولیای دین در شرایط حساس و تاریخی کشور و امت اسلامی در حفظ و تعمیق وحدت اسلامی در جامعه بکوشند.

لذا از همه علمای شیعه و سنی در کشور به ویژه علمای فرهیخته و ولایتمدار استان گلستان تقاضا داریم ضمن محکومیت این اهانت بر تشریح ابعاد دقیق ضرورت وحدت و همدلی و همچنین اهمیت جایگاه و تریبون نماز مقدس جمعه در برپایی قسط و داد و تحکیم بنیان امت اسلامی همت گمارده و مانع از تکرار این رخدادهای نامبارک شوند.

بی‌تردید افق روشن تمدن نوین اسلامی و حکومت مستضعفان بر عالم ذیل سایه عنایت حق و راهبری منجی برگزیده خدا تنها با همدلی، وحدت و احترام به عقاید و اعتقادات ادیان و مذاهب اسلامی محقق شده و جز با برادری و یکپارچگی در عین حفظ اعتقادات دینی و مذهبی نمی‌توان مسیر پرفروغ تعالی و رضوان الهی را پیمود.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول