اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

کنگره آمریکا: کره شمالی در پی فلج کردن پدافند موشکی آمریکا است

بازوی پژوهشی کنگره آمریکا گزارش داد پیشرفت‌های اخیر در برنامه موشک‌های بالستیک کره شمالی در جهت توسعه قابلیت‌هایی برای شکست دادن یا کاهش اثربخشی دفاع موشکی آمریکا مستقر در منطقه است.

کنگره آمریکا: کره شمالی در پی فلج کردن پدافند موشکی آمریکا است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر خدمات پژوهشی کنگره آمریکا در گزارشی مدعی شد کره شمالی در صدد مقابله یا فلج کردن برنامه‌های دفاع موشکی آمریکا مستقر در منطقه شمال شرق آسیا است.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، این گزارش به دنبال مجموعه‌ای از آزمایش‌های موشکی کوتاه و میان برد کره شمالی منتشر شده که در سال جاری انجام شدند.

در این گزارش آمده است: «به نظر می‌رسد پیشرفت‌های اخیر در برنامه آزمایش موشک‌های بالستیک کره شمالی در جهت توسعه قابلیت‌هایی برای شکست دادن یا کاهش اثربخشی دفاع موشکی آمریکا مستقر در منطقه است که شامل سامانه‌های پاتریوت، دفاع موشکی بالستیک ایجیس و دفاع منطقه‌ای تاد می‌باشد».

بازوی پژوهشی کنگره آمریکا ادامه داد: «علاوه بر این، پیشرفت کره شمالی با موشک‌های بالستیک شلیک‌شونده از زیردریایی نشان‌دهنده تلاشی برای مقابله با پدافند موشکی تاد مستقر در سطح از طریق حملات از مواضع در دریا و خارج از میدان دید راداری تاد است».

یونهاپ به نقل از این گزارش نوشت: «آزمایش‌های موشکی کره شمالی ممکن است با هدف نشان دادن قابلیت‌های رو به رشد آن باشد که به نوبه خود ممکن است اعتبار بازدارندگی هسته‌ای آن را تقویت کند».

این گزارش خاطرنشان می‌کند که کره شمالی از سال ۲۰۱۷ تعلیق خودخواسته‌ای برای آزمایش‌های هسته‌ای و موشک‌های دوربرد اعمال کرده، اما ممکن است چنین توقفی به دلیل کمبود منابع انجام شده باشد.

دفتر تحقیقات کنگره آمریکا همچنین افزود: «کره شمالی توانایی خود را برای حمله به کل قاره آمریکا با یک موشک بالستیک قاره‌پیما از طریق یک سری آزمایش در سال ۲۰۱۷ بهبود بخشید. بدون آزمایش بیشتر، نه کره شمالی و نه دیگران نمی‌توانند ارزیابی کنند که آیا موشک‌ها مطابق طراحی عمل می‌کنند یا خیر».

به نوشته یونهاپ، این گزارش می‌گوید: «فقدان آزمایش موشک‌های بالستیک قاره‌پیما از زمان تنها پرتاب موفقیت آمیز هواسونگ-۱۵ در نوامبر ۲۰۱۷ ممکن است نشان دهد که نیروی موشکی کره شمالی فقط مقدار کمی از این سلاح‌ها را در اختیار دارد یا اینکه به دلایل غیرفنی به توقف آزمایشی خود ادامه می‌دهد».

پیش از این خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از یک مقام ارشد نظامی آمریکایی گزارش داده بود موشک‌های جدید کره شمالی، واشنگتن و سئول را به فکر بازنگری در جنگ انداخته است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول