اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

یادداشت| آموزش و پرورش و تمدن نوین اسلامی

پایه ریزی تمدن نوین اسلامی که مؤکداً مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است نیازمند آموزش و پرورشی است که بتواند انسان‌هایی تربیت کند که علاوه بر کسب شایستگی‌های علمی، متخلق به اخلاق انسانی از قبیل دانایی، شجاعت، اهل اقدام و عمل بودن باشند.

یادداشت| آموزش و پرورش و تمدن نوین اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین علی دایری پور مسؤول مرکز آموزش و توانمندسازی جمعیت فرهنگیان جوان هرمزگان در یادداشتی ذیل عنوان «آموزش و پرورش و تمدن نوین اسلامی» آورده است:

بدون شک یکی از عوامل ایجاد تمدن توسط ملت‌ها، توجه به علم و دانش است.

در همین خصوص آموزش و پرورش بعنوان سنگ بنای رشد و پیشرفت کشور نقش تاثیرگذاری در ایجاد تمدن نوین اسلامی دارد و یکی از ساحت‌های 6 گانه تعلیم و تربیت که بطور خاص به موضوع علم و دانش و پژوهش می پردازد، ساحت تربیتی علمی و فناورانه است که ناظر به کسب شایستگی‌هایی اعم از صفات و توانمندی‌ها و مهارت هایی است که به دانش آموزان کمک می‌کند تا با شناخت و بهره‌گیری و توسعه نتایج تجارب علمی و فناورانه بتوانند با توجه به تغییرات و تحولات آینده، نسبت به جهان هستی و همچنین استفاده و تصرف مسئولانه در طبیعت یک بینش ارزش مدارانه کسب کنند.

از طرف دیگر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در بخش گام دوم سرفصلها و توصیه‌های اساسی در پرتو امید و نگاه خوشبینانه به آینده، به اولین موضوعی که اشاره نموده اند بحث علم و پژوهش می باشد. ایشان در همین مورد بیان نموده‌اند که دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است و روی دیگر دانایی را توانایی دانستند.

بر همین اساس پایه ریزی تمدن نوین اسلامی که مؤکداً مورد تاکید ایشان است نیازمند آموزش و پرورشی است که بتواند انسان‌هایی تربیت کند که علاوه بر کسب شایستگی‌های علمی، متخلق به اخلاق و ملکات انسانی از قبیل دانایی و توانایی، خرد ورزی، پارسایی، پرهیزکاری، پاکدامنی، شجاعت، اهل اقدام و عمل بودن باشند.

از منظر مقام معظم رهبری یک چنین انسانها و یک چنین جوان‌هایی پایه اصلی ایران سربلند فردا و پایه اصلی تمدن نوین اسلامی هستند.

به همین دلیل انتظار هست که دستگاه تعلیم و تربیت رسمی کشور ضمن نصب العین قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص آموزش و پرورش، ضمن اجرای دقیق مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین با چراغ راه قرار دادن بیانیه گام دوم انقلاب، زمینه ساز تمدن نوین اسلامی و حکومت جهانی مهدوی عجل الله تعالی فرجه الشریف گردد.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول