اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

تابش: «شهر گربه‌ها» در جشنواره فیلم کودک هم امتیازی نگرفت/ انتخاب‌های بهتر «هاشمی» را از حاشیه دور می‌کند

مدیر عامل پیشین بنیاد سینمایی فارابی گفت: امیدوارم از این به بعد آقای هاشمی برای راضی نگه‌داشتن و احترام به خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان در حوزه سوژه‌یابی و فیلمنامه، انتخاب‌های دقیق‌تری انجام دهند تا دچار حاشیه نشوند.

تابش: «شهر گربه‌ها» در جشنواره فیلم کودک هم امتیازی نگرفت/  انتخاب‌های بهتر «هاشمی» را از حاشیه دور می‌کند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، خبرآنلاین گفت‌وگویی با علیرضا تابش، مدیر عامل پیشین بنیاد سینمایی فارابی و دبیر چند دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان انجام داده است. در ادامه بخش‌هایی از این گفت‌وگو از نظرتان می‌گذرد.

 «شهر گربه‌ها» در جشنواره فیلم کودک هم امتیازی نگرفت

- من فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها» را برای حضور در جشنواره کودکان و نوجوانان پذیرفتم اما در همان جشنواره هم این فیلم در هیات داوران صاحب هیچ امتیازی نشد البته این موضوع دلیل نمی‌شد که فیلم در جشنواره ما حضور پیدا نکند.

- ایشان می‌گویند که من صرفا فیلم را برای مخاطب کودک نمی‌سازم بلکه برای خانواده می‌سازم حتی برای این صحبت شما را ارجاع می‌دهم به گفت‌وگوهایی که ایشان در کاخ جشنواره با خبرنگاران ما انجام دادند. من به گفته‌های سیدجواد هاشمی احترام می‌گذارم، به هرحال آقای هاشمی یکی از پرکارترین فیلمسازان در عرصه کودک و نوجوان است.

انتخاب‌های بهتر حواشی هاشمی را کم می‌کند

- اما اینکه یک فیلمسازی پرکار است دلیل نمی‌شود که در یک جشنواره جایزه بگیرد. حق این کارگردان است که فیلمش در زمان مناسبی اکران شود اما مخاطبان سینما هستند که آثار سینماگران را قضاوت و داوری می‌کنند.

- ایشان هم نگران سرمایه و دیده شدن فیلم بودند اما امیدوارم از این به بعد آقای هاشمی برای راضی نگه‌داشتن و احترام به خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان در حوزه سوژه‌یابی و فیلمنامه، انتخاب‌های دقیق‌تری انجام دهند تا دچار حاشیه نشوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، انتشار تیزر فیلم سینمایی «شهر گربه‌ها» به کارگردانی سیدجواد هاشمی اعتراض‌ها و واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشت. برخی دغدغه‌مندان ساحت فرهنگ و مذهب در واکنش به ترویج رقص در این فیلم و اباحه‌‌گری در سینما، سوژه‌ای در «فارس من» ثبت کردند که بیش از ۲۰ هزار امضا داشته است.

سیدجواد هاشمی نیز در واکنش به اعتراض‌ها نسبت به فیلمش گفت: فیلم را اصلاح خواهم کرد تا این تصور به وجود نیاید که برای من نظرات و عواطف دینداران و افراد مذهبی که همیشه به من لطف داشتند، مهم نیست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول