اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

دبیرکل حزب «نسل نو»: نقطه اتصال اصولگرایی و اصلاح‌طلبی در خردگرایی است

دبیرکل حزب نسل نو با بیان اینکه این حزب یک تشکّل گام دومی و نسل سومی است، تصریح کرد: نقطه اتصال اصولگرایی و اصلاح‌طلبی را در خردگرایی می‌دانیم و به خردورزی در تصمیمات نیازمندیم.

دبیرکل حزب «نسل نو»: نقطه اتصال اصولگرایی و اصلاح‌طلبی در خردگرایی است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مهدی اقراریان دبیرکل حزب نسل نو، ظهر امروز (دوشنبه) در نشست خبری که در این خبرگزاری برگزار شد، اظهار داشت: امروز در دهه پنجم انقلاب اسلامی قرار داریم که گفتگو حلقه مفقوده این دهه است زیرا جامعه ای که نتواند با هم گفتگو کند به آن آرمانی که مدنظر دارد نخواهد رسید.

وی ادامه داد: نسل سوم به متولدین نیمه دوم انقلاب گفته می شود که دور هم جمع شده اند و اصلاح هندسه حکمرانی کشور را در دستور کار دارند.

اقراریان تاکید کرد: چهل سال گذشته نتوانسته ایم با مردم صحبت کنیم. از این رو باید یک اصلاحی صورت گیرد تا با مردم بتوان به راحتی گفتگو کرد و گفتمان در اجتماعی را راه اندازی کرد.

بعد از بیانیه گام دوم، احزاب به اصالت خود برگردند

دبیرکل حزب نسل نو گفت: در این چهل سال گذشته نتوانسته‌ایم احزاب را به ابزاری برای گفتگو بین جامعه و حکومت قرار بدهیم و باید بعد از بیانیه گام دوم احزاب به اصالت خود برگردند.

اقراریان تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما هر انتخاباتی اتفاق می‌افتد شاهد تشکیل احزاب فصلی به صورت قارچ گونه هستیم و سپس بعد از انتخابات آن حزب از بین می رود از این رو قرار  شد حزب نسل نو بعد از انتخابات پایه گذاری شود تا دچار چنین شبهه‌ای نشود.

وی با بیان اینکه اعضای شورای مرکزی حزب نسل نو به بنده به مدت دو سال اعتماد کرده اند، بیان داشت: ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد یک جامعه یکپارچه بودیم و هر چقدر از سال ۵۷ فاصله گرفتیم شاهد یک جامعه طبقه طبقه بودیم و شکاف طبقاتی بیشتری اتفاق افتاد.

دبیرکل حزب نسل نو تصریح کرد: کشور از یک حکومتی پادشاهی به یک حکومت مردم سالار دینی رسید و احزابی در اوایل انقلاب حضور داشتند اما به دلایل و اختلافاتی، حزب جمهوری اسلامی با نامه رهبر انقلاب و آقای هاشمی به امام منحل شد ولی باید بگویم که حزب نسل نو امتداد حزب جمهوری اسلامی است و وظیفه آن نیز محکم کردن پیوند مردم با و مخصوصا جوانان با حکومت است.

اقراریان افزود: امروزه به هر دلیلی اعتماد مردم به نظام کمرنگ شده است از این رو باید سعی شود این اعتماد پر رنگ تر شود و همچنین مشارکت عمومی را باید بالا برود تا شاهد جامعه ای همچون اوایل انقلاب باشیم.

رابطه جامعه با اسناد بالادستی مشخص نیست

وی با بیان اینکه گاهی مجموعه هایی برای کشور اسنادی می نویسند ولی چرا با این همه سند و سیاست‌های کلی نمی‌توانیم در تحقق آنها محقق باشیم؟ گفت: یکی از مشکلات را در اجتماعی‌سازی اسناد کشور می‌دانم و رابطه جامعه با این اسناد مشخص نیست.

دبیرکل حزب نسل نو افزود: نسل نو سندی بر اسناد دیگر نمی‌نویسد و ما نیازمند گفتگوهایی هستیم که محوریت آن با نسل انقلاب باشد تا به تفاهم برسیم که در ایران 1402 به نقطه ای می رسیم و بعد بینیم از چه مسیری به آن نقطه می‌رسیم.

نسل نو حول یک شخصیت کاریزماتیک شکل نگرفته است

اقراریان با تاکید بر اینکه ما در نسل نو تلاش کردیم از بن بست های قومی و مذهبی عبور کنیم و ترکیب شورای مرکزی ما از قومیت‌ها و مذاهب و تخصص های گوناگون است، بیان داشت: نسل نو حول یک شخصیت کاریزماتیک شکل نگرفته است و نگاه مبتنی بر خردگرایی جمعی بر آن حاکم است.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل فرهنگ فردگرایی گاهی نمی توانیم در کشور کار جمعی انجام دهیم، گغت: معتقدیم این الگو در گذشته جواب نداده و قدرت مردم است ما مشکلات کشور را حل می‌کند و مردم باید به قدرت خود ایمان داشته باشند و قدرت ها و مجالس بدون مردم چیزی نیستند. 

وی با تاکید بر اینکه حزب بستری برای گفت و گو با جامعه است، گفت: تلاش می کنیم پاتوق گفت‌وهای نسل نو را از طریق بستر فضای مجازی ایجاد کنیم.

دبیرکل حزب نسل نو افزود: جامعه نیازمند گفت و شنود است و باید ساختاری بر آن ایجاد شود و یکی از بسترها برای این ساختار، کار حزبی و تشکیلاتی است.

وی با تاکید بر اینکه همه احزاب قانونی را به رسمیت می‌شناسیم و معتقد به گفتگو هستیم، گفت: تفاوت حزب نسل نو عبور از دسته بندی های برخاسته از نگاه نسل اول و نسل دوم است و اگر چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب را نگاه کنیم می‌بینیم همه این دسته بندی‌ها ناشی از اختلافات نسل اول و دوم انقلاب است.

نقطه اتصال اصولگرایی و اصلاح‌طلبی را در خردگرایی می‌دانیم

اقراریان با بیان اینکه خودمان را یک حزب گام دومی و نسل سومی می‌دانیم، تصریح کرد: نقطه اتصال اصولگرایی و اصلاح‌طلبی را در خردگرایی می‌دانیم و به خردورزی در تصمیمات نیازمندیم.

وی افزود: نقطه فاصله ما با زائده‌هایی هست که در طول 40 سال شکل گرفته و تلاش می‌کنند خودشان را بر جامعه و تصمیم گیری‌هایش تحمیل کنند و باعث می شوند مردم از آرمان‌های انقلاب فاصله بگیرند و با نگاه ها و تلاش خود به اعتماد مردم صدمه می زدند و نفع خود را در گل آلود کردن انقلاب اسلامی می بینند. 

دبیرکل حزب نسل نو در پاسخ به سوالی در مورد برنامه‌های نسل نو برای انتخابات های آینده، تصریح کرد: احزاب بدون نگاه به انتخابات نمی‌توانند به حیات خود ادامه دهند و نسل نو به مقوله انتخابات نگاه اساسی و جدی دارد. 

اقراریان با بیان اینکه با احزابی در کشور مواجهیم که با کارکردهای احزاب فاصله دارند که البته به دلیل نوپا بودن سابقه کار سیاسی در کشور است، تصریح کرد: توقعمان را باید متناسب با واقعیت های موجود ایجاد کنیم ولی تلاشمان را به کار بگیریم.

وی با بیان اینکه عدم شکل گیری احزاب واقعی و گسترده، یک نقص است، گفت: مردم باید همراه با رای دادن در نظام تصمیم گیری هم مشارکت داشته باشند.

اقراریان افزود: بستر شهروندان برای تصمیم گیری احزابی پویا و فعالند که با بدنه جامعه در ارتباط هستند حکمرانی مشارکتی در تلاش است تا شهروندان عناصری نباشند که فقط پای صندوق های رای بیایند و باید در طول مسیر باید بتوانند نظرات خود را منتقل کنند. 

دبیرکل حزب نسل نو افزود: بیانیه گام دوم این فرصت را ایجاد کرده تا فضایی که برای حضور جوانان در تصمیم‌گیری های توسط حلقه ای بسته در کشور بسته بود،  ایجاد شود و این حلقه ها شکسته شود.

اقراریان با اشاره به اینکه کشور، بستر لازم برای تربیت و کادر سازی نیرو در کشور را ندارد، گفت: دانشگاه ها امروز در حوزه علوم انسانی با تربیت عناصری که بتواند باعث تربیت عناصر تحول آفرین شود فاصله دارد.

وی افزود: بدون انجام اصلاحات در کشور نمی توانیم به سرمنزل مقصود برسیم.

اقراریان با بیان اینکه تمدن اسلامی پاسخی به نیازهای مادی و معنوی بشر هست گفت: اینجا نقطه ای است که علاوه بر معنویت بر معیشت و اشتغال مردم توجه می شود.

اقراریان در پاسخ به سوال فارس درباره ترجمان عملی بیانیه گام دوم و برنامه حزب نسل نو برای اجرایی کردن این بیانیه گفت: بیانیه امام انقلاب مطرح می شود ولی فرمولی برای پیاده سازی آن مطرح شود. 

وی افزود: واقعیت های موجود را می‌بینیم ولی امیدواریم چون باور داریم که قدرت مردم بالاتر از هر قدرت مادی هست و قدرت مردم باعث پیروزی انقلاب شد، باید بر زائده هایی که تلاش می‌کند برابر هر تغییر خردمندانه ای بایستد و گاهی تند رو و گاهی کندور است فائق بیاییم. 

دبیرکل حزب نسل نو تاکید کرد: فرمول بسترسازی به منظور مشارکت واقعی مردم در بستر تصمیم سازی است و مشارکت مردم در پای صندوق های رای حداقلی است و نسل نو به دنبال مشارکت حداکثری هست. 

تصویری که امروز از احزاب به جامعه مخابره می شود تصویری کهنسال و پیر است

اقراریان با تاکید بر اینکه تصویری که امروز از احزاب به جامعه مخابره می شود تصویری کهنسال و پیر است، گفت: چهره احزاب باید جوان شود و به نقد چهار دهه هم می پزداریم. 

وی افزود: یکی از برنامه های نسل نو این است که با توسعه ظرفیت های مشارکت در عرصه تصمیم گیری و حکمرانی تلاش کنیم نسل چهارم انقلاب اسلامی در فرایندهای تصمیم گیری حضور یابد تا تغییر در وضع موجود را یاد بگیرد. 

دبیرکل حزب نسل نو تاکید کرد: نهال نسل نو نونهالی است که نسل های آینده ثمرات آن را خواهند چشید. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول