اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

توصیه عجیب نماینده مجلس به عزیزی‌خادم؛ سواد حقوقی‌ات را بالا ببر/ چرا آقایان به فیفا پیام دادند؟

رئیس کمیته تربیت‌بدنی فراکسیون ورزش مجلس از رئیس فدراسیون فوتبال درخواست کرد تا سواد حقوقی‌اش را بالا ببرد.

توصیه عجیب نماینده مجلس به عزیزی‌خادم؛ سواد حقوقی‌ات را بالا ببر/ چرا آقایان به فیفا پیام دادند؟

به گزارش خبرنگار خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مراسم بدرقه کاروان تیم ملی کاراته به مسابقات قهرمانی آسیا 2021 قزاقستان، صبح امروز در سالن استاد ابوالقاسم فارسی محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک، با حضور رضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک، احمد راستینه رئیس کمیته تربیت‌بدنی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی و سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته برگزار شد.

احمد راستینه، رئیس کمیته تربیت‌بدنی فراکسیون ورزش مجلس در این مراسم اظهار داشت: به خودم می‌بالم که عضو کوچکی از خانواده بزرگ کاراته هستم. مجلس شورای اسلامی وظیفه دارد از ورزش حمایت کند. سال گذشته به عنوان نماینده کمیسیون فرهنگی گام‌های بلند و محکمی برای حمایت از ورزش برداشتیم و امیدوارم باز هم در لایحه بودجه بتوانیم این کار را انجام دهیم.

وی افزود: درخواست کمک به فدراسیون کاراته از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان داریم تا حمایت‌ها را به شکل تمام و کمال صورت دهند. اعتقاد دارم اگر این کاروان به اسم عزم و ایمان نام‌گذاری شده، باید این مسئله در میدان ورزشی نمود یابد. جامعه کاراته از دیرباز یکی از بهترین و اخلاق‌مدارترین جامعه‌های ورزشی ایران هست.

راستینه در پایان اضافه کرد: کاراته توانسته پیش‌قراول افتخار در جامعه ورزش باشد و امیدوارم افتخارآفرینی و مدال‌آوری در مسابقات آتی ضمن افزایش امید و نشاط در سطح جامعه، باعث افزایش تحول در این رشته باشد تا در سال‌های آتی شاهد شکوفایی بیش از پیش باشیم.

رئیس کمیته تربیت‌بدنی فراکسیون ورزش مجلس در ادامه در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: جمع مصمم، باانگیزه با پیامی روشن برای جامعه ایران دیدیم که قهرمانی مسابقات قزاقستان هم به شرط وجود اراده روی تاتامی موجود هست. یک روحیه خوب انگیزه خوب و اراده پولادین برای خوشحالی مردم ایران وجود دارد. تیمی کامل در همه اوزان نشان می‌داد رویه ای زیبا در ورزش ما وجود دارد تا در سکوهای پرافتخار قرار بگیریم.

وی افزود: سال گذشته مجلس قدمی بلند برای حمایت از ورزش برداشت، اما برای سال آتی باید حمایتی ویژه صورت بگیرد. تک تک ورزشکاران پرچمدار عزت و شرف کشور هستند. وزارت ورزش و جوانان برنامه خوبی داشته و مطمئنم آثار آن به زودی نمایان می‌شود.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس در پاسخ به پرسشی درباره تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: الان چیزی که قانون داریم، فدراسیون‌ها نهاد عمومی غیردولتی مستقل هستند که مجامع برایشان تصمیم می‌گیرند. دولت یک لایحه به مجلس داده تا بند یک اساسنامه فدراسیون فوتبال تغییر کند و بشود نهاد غیردولتی مستقل. در قانون کشور چنین عنوانی وجود ندارد و نمی‌توان بودجه‌ای تخصیص داد. ما برای جلوگیری از مشکل استقلال، آنها را نهاد عمومی جلوه دادیم. هیچ بن بستی از نظر قانونی وجود ندارد و ما در مجلس بررسی این اساسنامه را شروع کردیم. دوستان اصرار دارند الزاما این بند تصویب شود که در اختیارات من نیست. صحن مجلس و کمیسیون مربوطه باید تایید کنند.

راستینه با اشاره به تعارض فدراسیون فوتبال با مجلس گفت: سال گذشته یک لایحه ۱۳ سال مانده در مجلس تصویب و وزارت ورزش صاحب قانون شد. نمی‌شود ظرف یک سال مجددا لایحه آورد. خلا قانونی وجود نداشته و فدراسیون فوتبال کاملاً مستقل است و حمایت دولت را هم داشته. این بند را برداریم، نمی‌شود ردیف در بودجه سال گذاشت. به عزیزی‌خادم توصیه می‌کنم سواد حقوقی‌اش را بیشتر کند. مراحل و فرآیند تصویب قانون اجباری نیست و فرد حقوقی فدراسیون باید مسیر را بداند. فدراسیون سال‌های متمادی با نهاد عمومی اداره شده و افتخار کسب کرده، چرا این حاشیه‌ها مطرح شده و پیام به فیفا دادند؟ فیفا می‌داند در ایران بن‌بست قانونی نداریم و فدراسیون فوتبال هم نهادی مستقل است بدون دخالت دولت.

وی افزود: اگر رئیس فدراسیون اصرار به تغییر بند دارد، در فرایند قانونگذاری نیاز به مسیر قانونی هست. اصرار بر این غلط، غلط است و مجلس کارش را قانونی صورت داده. فیفا بر اساس قواعد داخلی به تمام کشورها احترام گذاشته و وقت نداشتن، حرف غلطی است. نهاد بودجه بگیر را غیردولتی کرده‌ایم که در صورت تغییر، تمام فرایند قانونگذاری باید تغییر کند.

راستینه درباره تصویب بودجه ورزش کشور در سال 1401 تاکید کرد: بودجه تازه آمده، دولت برای نظارت شفاف تصمیم گرفته برخی سرفصل‌ها را ادغام کرده و نفع ورزش کشور را تصویب می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول