اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کارشناس آمریکایی: سی میلیون هوادار مسلح ترامپ آماده کنار زدن بایدن هستند

یک کارشناس آمریکایی در برنامه‌ای تلویزیونی گفت، بین بیست تا سی میلیون هوادار مسلح رئیس جمهور سابق آمریکا آماده سرنگون کردن دولت فعلی هستند.

کارشناس آمریکایی: سی میلیون هوادار مسلح ترامپ آماده کنار زدن بایدن هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جان هِیلمن» کارشناس آمریکایی روز یکشنبه مدعی شد، میلیون‌ها نفر در آمریکا آماده استفاده از سلاح  و برکنار کردن «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا هستند.

به نوشته وبگاه شبکه «راشا تودی»، این کارشناس امور داخلی شبکه آمریکایی «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفت، «بیست تا سی میلیون نفر» از هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا آماده هستند تا «دست به سلاح شده» و بایدن را برکنار کنند.

«چاک تاد» مجری این شبکه در برنامه‌ای با حضور هیلمن به مقاله جدید نشریه «آتلانتیک» پرداخت که در آن نوشته شده: «کودتای ترامپ همین حالا شروع شده است».

هیلمن در این برنامه گفت: «تحقیقی هست که نشان می‌دهد چیزی بین هشت درصد تا شاید دوازده درصد هستند که می‌گویند [دولت] بایدن نامشروع است و اینکه استفاده از خشونت ابزار مناسبی برای برکنار کردن او و بازگرداندن ترامپ است».

این کارشناس آمریکایی گفت: «این تعداد، معرف چیزی بین بیست تا سی میلیون نفر است. بیست تا سی میلیونی که آماده دست بردن به سلاح و جنبش بزرگی در راستای خشونت سیاسی هستند».

در گزارش نشریه آتلانتیک آمده است، «کودتای ترامپ بیشتر بر خرابکاری اتکا خواهد داشت تا خشونت» و حمله به کنگره در ششم ژانویه «تمرینی» برای رئیس جمهور سابق بود.

در این گزارش آمده است، مانورهای سیاسی از سوی ترامپ و هوادارانش و همچنین استقرار هواداران درخور در موقعیت‌های درست، در سطح ملی و محلی می‌تواند به انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ ختم شود که نتیجه آن با برگه‌های رأی تعیین نشود.

طبق نتایج یک نظرسنجی در آمریکا که نتایج آن آبان ماه منتشر شده است، یک نفر از هر سه جمهوری‌خواه آمریکایی یا همان ۳۰ درصد بر این باورند که به منظور جلوگیری از سقوط آمریکا و نجات این کشور باید به خشونت متصل شد.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۱۸ درصد از آمریکایی‌ها در مجموع بر این باورند که میهن‌پرستان آمریکایی باید برای حل مشکلات کشور دست به سلاح شوند.

پیش‌تر نیز وزارت امنیت داخلی آمریکا درخصوص افزایش درخواست هواداران ترامپ برای دست زدن به اعمال خشونت‌بار هشدار داد. در این اخطاریه آمده است: «وزارت امنیت داخلی گزارش‌هایی را درخصوص افزایش نه‌چندان سریع سطح فعالیت‌های آنلاینی که خشونت در پاسخ به ادعاهای تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ و بازگرداندن ادعایی رئیس جمهور سابق ترامپ را خواستار هستند، به اطلاع می‌رساند».

علاوه بر این، در یک بولتن که چهارم ژوئن (۱۴ خرداد) بین اعضای کنگره پخش شد و به رویت رویترز رسید، اف‌بی‌آی می‌گوید کارشناسانش معتقدند که برخی معتقدان به پیش‌بینی‌های گروه راست افراطی «کیواِنان» درباره تحولات سیاسی تبلیغ شده در وبسایت‌های آن، بر این عقیده هستند که دیگر نمی‌توانند به این طرح اعتماد کنند.

اف‌بی‌آی در این بولتن هشدار داده که با توجه به عدم تحقق این پیش‌بینی‌ها، برخی از طرفداران کیوانان احتمالاً به این باور خواهند رسید که باید از خدمت به عنوان «سرباز دیجیتال» به سمت اعمال خشونت در دنیای واقعی علیه دموکرات‌ها و سایر مخالفان سیاسی بروند.

پیشتر «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا انجام کودتا علیه دولت دموکرات این کشور را خواستار شد. فلین در جلسه پرسش و پاسخ کنفرانس گروه «کیواِنان» در ایالت تگزاس گفت: «می‌خواهم بدانم چرا آنچه در میانمار انجام شد نمی‌تواند در اینجا اتفاق افتد؟»

این ژنرال بازنشسته آمریکایی در میان فریاد تشویق افراد شرکت‌کننده در این کنفرانس، ادامه داد: «هیچ دلیلی ندارد. منظورم این است که باید اینجا هم اتفاق افتد».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول