اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس: بودجه نهاد ریاست‌ جمهوری کاهش یافته است

محسن زنگنه با تأکید بر اینکه بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در لایحه بودجه کاهش یافته است، گفت: از ۹۶۳ میلیارد تومانی که نهاد ریاست جمهوری در بودجه ۱۴۰۱ سهم دارد ۷۰۰ میلیارد برای خدمات و ۲۰۰ میلیارد برای حقوق کارکنان نهاد است.

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس: بودجه نهاد ریاست‌ جمهوری کاهش یافته است

محسن زنگنه رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در رابطه با افزایش بودجه نهاد ریاست جمهوری، اظهار داشت: بودجه نهاد ریاست جمهوری از ۵۰۰ میلیارد تومان به ۹۶۳ میلیارد تومان رسیده است که از این عدد بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اختصاص دارد به برنامه های نهاد ریاست جمهوری مثلاً خدمات یکپارچه دولت نیز در این ردیف بودجه دیده شده است.

وی ادامه داد: از عدد هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان که حدود ۹۶۳ میلیارد تومان آن مخصوص نهاد ریاست جمهوری است مابقی آن که حدود ۴۶۴ میلیارد تومان است برای دستگاههای دیگر دیده شده است که در این ردیف بودجه آمده است.

رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس، گفت: از این رو از عدد ۹۶۳ میلیارد تومانی که نهاد ریاست جمهوری در بودجه ۱۴۰۱ سهم دارد ۷۰۰ میلیارد تومان آن برای خدمات است و حدود ۲۰۰ میلیارد تومان آن برای حقوق و دستمزد کارکنان نهاد ریاست  جمهوری است فلذا با تجمیع ردیف های بودجه در یک ردیف این عدد به یک رقم بزرگ تبدیل شده است.

زنگنه تصریح کرد: مثلاً برخی از برنامه‌هایی که برای دولت مهم بوده است شخص رئیس جمهور آنها را به دفتر خود واگذار کرده است از این رو ردیف بودجه‌ای که برای آن برنامه ها در سایر وزارتخانه ها در نظر گرفته شده بود حذف و تحت نظر نهاد ریاست جمهوری تعریف شده است.

وی افزود: رقم دستمزد کارکنان نهاد ریاست جمهوری نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است به جز همان افزایش ۱۰ درصدی که برای همه کارمندان و کارکنان دولت در نظر گرفته شده است پس رقم 200 میلیارد تومان تغییر چندانی نسبت به سال گذشته نداشته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امسال در مجموع تمام هزینه‌های عمومی دولت ۵ درصد افزایش یافته است اما و اگر حقوق و دستمزد که ۱۰ درصداست حدود ۶۸۰ میلیارد از ۱۳۰۰ میلیارد تومان کسر شود در مجموع دولت هزینه های جاری خود را کاهش داده است و هیچ افزایش نداشته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول