اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تجهیز تمامی چاه‌های خراسان جنوبی به کنتور هوشمند تا پایان سال

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با بیان این‌که یک هزار و 900 حلقه چاه در استان کنتور هوشمند دارد، گفت: برنامه‌ریزی شده تا پایان سال جاری تمام چاه‌های استان به کنتور هوشمند مجهز شود.

تجهیز تمامی چاه‌های خراسان جنوبی به کنتور هوشمند تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند؛ سید سعید پور جعفر معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در دومین جلسه کارگروه پیشگیری از حفر چاه های غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه ها و حاشیه سدها، اظهار داشت:در خراسان‌جنوبی دو هزار و ۲۱ حلقه چاه کشاورزی داریم که ۱۹۰۰ حلقه چاه، کنتور هوشمند دارد.

وی با بیان این‌که ۱۲۰ چاه کشاورزی کنتور هوشمند ندارد، افزود: اولویت شرکت آب منطقه ای جلوگیری از صدور مجوز برای حفر چاه‌های غیرمجاز است. 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری ۱۷۰ حلقه چاه استان به کنتور هوشمند مجهز شده است.

پور جعفر بیان داشت: برنامه‌ریزی شده تا پایان سال جاری تمام چاه‌های استان به کنتور هوشمند مجهز شود.

وی با بیان این‌که برای صددرصد چاه‌های کشاورزی که پتانسیل آبی دارد کنتور هوشمند نصب شده، اظهار داشت: در خراسان جنوبی ۳۸۵ چاه در بخش صنعت و خدمات داریم که ۲۲۱ چاه مجهز به کنتور هوشمند است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی بیان داشت:امسال در بحث رودخانه ها ۱۵۰۰ کیلومتر مطالعات در حریم بستر داریم که تا سال آینده نهایی خواهد شد. 

پورجعفر با بیان این‌که طی دو سال گذشته جزو استان‌هایی بودیم که اعتبار کشوری دریافت کردیم،گفت: ۸۰ تا ۸۵ درصد پساب باید در دشت تغذیه شود.

وی افزود: ۹۰ درصد دشت‌های خراسان جنوبی ممنوعه و ممنوعه بحرانی است. 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی اضافه کرد: برخی از ادارات و سازمان‌های استان برای نصب کنتور هوشمند همکاری ندارند که درخواست می‌شود در این جلسه برای این موضوع چاره اندیشی شود.

۱۵ هزار پروژه آبیاری تحت فشار در خراسان‌جنوبی

اکبر محمدی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این جلسه، اظهارداشت:  در خراسان‌جنوبی ۱۵ هزار هکتار پروژه آبیاری تحت فشار داریم. 

وی افزود: ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار در دست اجرا و ۳۵۰۰ هکتار انجام شده است.


انتهای پیام/69052/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول