اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

تمجید فوق العاده رسانه فرانسوی از آزمون:‌ سردار یک مهاجم کامل است / او واقعا مسی ایرانی‌هاست

رسانه فرانسوی از 5 ویژگی جالب سردار آزمون پرده نوشت و ستاره کشورمان را مسی ایرانی نامید و او را مهاجمی کامل دانست.

تمجید فوق العاده رسانه فرانسوی از آزمون:‌ سردار یک مهاجم کامل است / او واقعا مسی ایرانی‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس، شنبه بعد از ظهر نشریه اکیپ در خبری عنوان کرد که آزمون با باشگاه لیون فرانسه به توافق رسیده تا در پنجره زمستانی راهی این تیم شود. (اینجا بخوانید)

به بهانه انتقال احتمالی آزمون به باشگاه لیون، رسانه فرانسوی فوت‌مرکاتو در خصوص ستاره کشورمان نوشت و در گزارشی با عنوان «5 چیز جدید در خصوص سردار» به تمجید از آزمون پرداخت.

*آزمون مهاجمی کامل است

footmercato در گزارش خود نوشت: آزمون، خرید احتمالی لیون در زمستان از سال 2013 در روسیه عملکردی عالی از خود به جا گذاشته است. ستاره 26 سالی از روبین کازان کار خود را آغاز کرد و در روستوف توانایی‌های خود را به دنیا نشان داد. او پس از درخشش در روستوف به زنیت رسید و حالا قصد دارد درخشش خود را در تیمی دیگر تداوم بخشد.

رسانه فرانسوی آزمون را یک مهاجم کامل دانست و از توانایی‌های او در خط حمله صحبت کرد. فوت مرکاتو نوشت: آزمون تند ،فیزیکی، تکنیکی و بسیار باهوش است و به مانند یک مهاجم مدرن بازی می‌کند. او در کنار دزوبا در زنیت و در روستوف با «دمیتری پولوز» و یا «الکساندر بوخاروف» و یا در تیم ملی ایران با «مهدی طارمی» زوجی عالی ساخت.  او در طول دوران بازیگری خود تاکنون توانسته در 258 بازی، 104 گل به ثمر رساند و 43 پاس گل بدهد. او می‌تواند در پست وینگر یا مهاجم دوم نیز بازی کند و اثرگذار ظاهر شود. یکی از نکات مهم او این است که به خوبی می‌داند در فضاهای کوچک چگونه گلزنی کند و یا چطور برای دیگر مهاجمان موقعیت بسازد.

*رابطه فوق العاده آزمون با بردیف

فوت‌مرکاتو در ادامه گزارش خود در خصوص دومین نکته آزمون نوشت که این بازیکن تاثیر زیادی از «کوربان بردیف» گرفته است. این رسانه ادامه داد: اگر بخواهیم از آزمون بگویم باید به بردیف نیز اشاره کنیم. مربی صاحب ایده 69 ساله روسی که او را در سال 2015 به روستوف آورد و در سال 2017 در روبین کازان دوباره این بازیکن را به خدمت گرفت و تاثیر زیادی روی گلزنی او داشت. بردیف برای آزمون پدر دوم بود و توانایی‌های فیزیکی اش را کاملا تغییر داد و نگذاشت تا او خیلی زود راهی 5 لیگ معتبر اروپایی شود.

دمیتری زیمین، خبرنگار روسی در این خصوص گفت: نظر بردیف برای آزمون بسیار مهم بود. سردار او را به مانند پدرش قبول داشت و این مربی نیز تاثیر زیادی روی او گذاشت و در روبین کازان خیلی به این بازیکن کمک کرد.

*آزمون مسی ایرانی‌هاست

footmercato در نکته سوم خود از آزمون به عنوان «مسی ایرانی» یاد کرد و نوشت: مهاجم 186 سانتی متری پا راست ایرانی هیچ شباهتی به مسی 169 سانتی متری پا چپ ندارد ولی این لقب روی سردار آزمون گذاشته شده است. او به ستاره ایرانی‌ها بدل شد و همین علت باعث شد تا ایرانی‌ها به شدت ازاین مهاجم انتظار داشته باشند. از زمان حضور علی دایی و علی کریمی در فوتبال اروپا، ایران علاقه داشت تا یک ستاره دیگر را به دنیا معرفی کند. آنها در سال 2010 نتوانستند به جام جهانی برسند ولی پس از آن، استعدادهای زیادی از این کشور به دنیا معرفی شدند.  او به طور منطقی آینده فوتبال ایران است و می‌تواند فرمانده این کشور نام گیرد.

رسانه فرانسوی نوشت: لقب دادن مسی به آزمون یک انگیزه مضاعفی برای او شد تا بتواند نمایش‌های درخشانی در فوتبال اروپا به ثبت رساند که یکی از آنها به نوامبر 2016 (3 آذر 95) بازمی‌گردد که او توانست مقابل بایرن مونیخ در پیروزی تاریخی 3 بر 2 روستوف گلزنی کند. او کاری کرد که جروم بواتنگ به زمین خورد و اسون اولرایش نتواند کاری مقابلش انجام دهد. بواتنگ یک سال قبل در سال 2015 همین اتفاق را مقابل مسی تجربه کرده بود و به همین دلیل این لقب چندان هم نامرتبط نیست و آزمون می‌تواند همان کارها انجام دهد.

*مارسی به دنبال این بازیکن بود

فوت‌مرکاتو در ادامه گزارش نوشت که المپیک مارسی پیشتر به دنبال خرید این بازیکن بوده ولی نتوانسته آزمون را به لوشامپیونه آورد. در فصل 2016-2017 در زمانی که سردار در تیم روستوف بود، مارسی در کنار تیم‌هایی مثل دورتموند و اورتون به دنبال این بازیکن بود. باشگاه مارسی حتی استعدادیاب‌های خود را به بازی‌های روستوف فرستاد و آنها دیدار این تیم با اتلتیکومادرید در لیگ قهرمانان اروپا را از نزدیک دیدند.


سردار هفته گذشته مقابل قهرمان اروپا گلزنی کرد و نمایشی خوب از خود نشان داد

*مادر آزمون تاثیری بزرگ در زندگی او دارد

فوت مرکاتو در ادامه از نقش بزرگ مادر آزمون در زندگی این بازیکن اشاره کرده و نوشت: سردار آزمون به شدت به مادرش نزدیک است و همیشه حواسش به او هست. یکبار وی پستی در فضای مجازی گذاشت و از زحماتش تقدیر کرد و از رفع شدن بیماری مادرش صحبت کرد. او در سن 23 سالگی نیز تصمیم گرفت از بازی کردن برای تیم ملی کناره گیری کند زیرا در فضای مجازی به مادرش توهین شده بود. البته پس از گذشت مدتی این تصمیم تغییر کرد و این بازیکن دوباره برای ایران بازی کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول