اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مدیرکل ارشاد استان مرکزی: متولی فرهنگی نباید تکدی‌گری فرهنگی کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برنقش کلیدی مساجد در تدوین نقشه‌ی راه فرهنگی استان تاکید کرد.

مدیرکل ارشاد استان مرکزی: متولی فرهنگی نباید تکدی‌گری فرهنگی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سینا دلشادی ظهر امروز در نشست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اظهار کرد: باید به صورت ماهیانه اتاق فکر تشکیل دهیم و از این طریق نقشه راه فرهنگی و هنری و رسانه‌ای استان را تدوین کنیم.

وی بیان داشت: مسجد سنگر است و سنگر بودنش تنها مربوط به دفاع مقدس نبود اگر مسجد، سنگر قرار می‌گرفت حال و روز جامعه در وضع مطلوب‌تری قرار داشت.

وی با بیان اینکه به قرآن و مسجد این دو رکن اساسی دین و انقلاب توجه نداشتیم، اضافه کرد: غفلت ما از مبانی دینی و قرآنی باعث شد در بسیاری از حوزه‌ها عقب بمانیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه در جنگ نرم و جنگ رسانه‌ای مسجد باید نرم افزار و مغزافزار جنگ باشد، تصریح کرد: از ظرفیت موجود برای تعالی فرهنگ دینی و اسلامی استفاده لازم را به عمل نیاوردیم.

دلشادی با بیان اینکه مساجد باید مرکز توانمندسازی نیروهای جوان و نوجوان باشد، گفت:‌ با ساختار سازی مسجدی،کار جبهه‌ای  و شبکه‌ای می‌توان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را موثر کرد.

دلشادی با اشاره به وضعیت نامناسب بودجه فرهنگی گفت: این گلایه وارد است که گاهی بودجه‌ روابط عمومی یا واحد درون سازمانی یک شرکت یا واحد صنعتی و یا فلان دستگاه و نهاد از کل بودجه‌ فرهنگی یکساله‌ متولی اصلی فرهنگ استان بیشتر است، و متولی فرهنگی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری ناچار به تکدی گری فرهنگی است.

وی افزود: بخش عمده‌ای از مشکلات امروز فرهنگ و هنر کشور را نتیجه هشت سال بی توجهی و بی تدبیری در حوزه فرهنگ و هنر می‌دانم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به جشنواره فیلم فجر بیان داشت: اتفاقات جشنواره فیلم فجر حاصل  سال‌ها سیاست گذاری غلط است که انشاالله با سیاست‌گذاری‌های درست و دقیق و منطبق با اصول هنجاری اسلامی و انقلابی، جشنواره‌های هنری فجر، رنگ و روی انقلابی خواهند گرفت و در حال حاضر بر خلاف سنوات گذشته، این مهم در حال پرداخت و وقوع است.

 دلشادی با اشاره به اینکه کارگیری نیروهای آموزش‌دیده‌ مسجدی در منصب‌ها و مسؤولیت‌ها، موجب افزایش امنیت و ارتقای سرمایه‌ اجتماعی در جامعه است، گفت: گروه‌های فرهنگی و هنری باید زیست مسجدی داشته باشند، تا بتوانند مبانی دینی و اسلامی را به درستی به جامعه منتقل کنند،

وی تاکید کرد:ساختار حوزه‌ فرهنگ نیاز به بازسازی و نوسازی انقلابی دارد و این ساختار جدید باید در تناسب با کارکردها و اهداف بلند فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی با اشاره به وضعیت شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: از این پس شورا از شکل مناسبتی خارج جلسه هفته آینده با موضوع پیوست فرهنگی برگزار خواهد شد.
مدیرکل ارشاد اسلامی استان مرکزی اصلاح و ارتقای فرهنگ عمومی استان را اولویت کار فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برشمرد.

به گزارش فارس در این نشست که دومین نشست از سلسله نشست‌های اتاق فکر تدوین نقشه راه فرهنگی استان مرکزی بود، پیرامون لزوم حضور مدیر ارشاد در مساجد حاشیه شهر، جذب خانواده به مسجد، طرح چهره به چهره، لزوم فعال سازی شورای فرهنگ عمومی، توجه جدی به مسئله محله محوری و ... بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول