اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

جنگ روایت‌ها، مسئله مهم امروز رسانه‌ها

یک استاد دانشگاه با اشاره به تأکید امروز رهبر معظم انقلاب بر اهمیت روایت حقایق انقلاب گفت: یکی از مهمترین مسائل امروز عالم رسانه روایت و روایتگری است و روایت‌گری یک کار اساسی و یک وظیفه اخلاقی، انسانی و ضروری است.

جنگ روایت‌ها، مسئله مهم امروز رسانه‌ها

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حسن خجسته استاد دانشگاه و معاون اسبق صدای جمهوری اسلامی ایران، پیرامون تأکید امروز حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب بر اهمیت روایت حقایق انقلاب گفت:  یکی از مهمترین مسائل امروز عالم رسانه روایت و روایتگری است و یک نوع جنگ روایتی در عالم وجود دارد.

وی افزود: یک سندی است برای یک موسسه آمریکایی که می‌گوید ما دقیقاً وارد جنگ روایت ها هستیم و هر کس بتواند روایت و گزارش خودش را از پدیده ها در یک روز حاکم کند آن روز حاکم است تا باز فردا روایت و گزارش جدید بیاید.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: برخی وقایع، وقایع مهم و سرنوشت سازی برای یک گروه، جامعه و یک ملت است بنابراین چون سرنوشت ساز است باید این موضوع به سرعت در یک بستر دقیق و صحیح روایت شود.

خجسته تاکید کرد: اگر این روایت وجود نداشته باشد، چون موضوع مهم است مردم ناچار به استفاده ار روایت دیگران هستند و آن روایت اگرچه نادرست است اما در رفتار جامعه و محیط تأثیر دارد. بنابراین روایتگری یک کار اساسی و یک وظیفه اخلاقی، انسانی و ضروری است.

به گزارش فارس، رهبر معظم انقلاب امروز در دیدار پرستاران، انقلاب «جهاد روایت و تبیین» را از دیگر ابعاد خردمندی و تدبیر عمیق حضرت زینب برشمردند و افزودند: آن حضرت با روایت حقیقی، تأثیرگذار و ماندگارِ کربلا، فرصت نداد روایت دشمن بر واقعیت غلبه کند.

ایشان با تکرار تأکیدات گذشته خود درباره ضرورت روایت حقیقیِ «واقعیات جامعه، تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و حوادث گوناگون ۴۲ سال اخیر» گفتند: اگر این کار نشود که در موارد متعدد نشده است، دشمن روایت تحریف‌آمیز و دروغ خود را در افکار عمومی جاری، و با عوض کردن جای ظالم و مظلوم، اقدامات مستمر ظالمانه خود را توجیه می‌کند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول