اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

اقبالی: نبود کمیته فنی موجب سکوت فدراسیون در ماجرای طارمی و اسکوچیچ شد/ برای لژیونر شناخته‌شده سرمربی چرا سفر می‌رود؟

مدرس فوتبال کنفدراسیون فوتبال آسیا اظهار داشت: برخی مربیان ملی به بهانه دیدن بازی‌های بازیکنان ملی‌پوش به خارج از کشور سفر می‌کنند تا به این بهانه در کنار خانواده‌شان باشند.

اقبالی: نبود کمیته فنی موجب سکوت فدراسیون در ماجرای طارمی و اسکوچیچ شد/ برای لژیونر شناخته‌شده سرمربی چرا سفر می‌رود؟

مسعود اقبالی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد ماجرای مهدی طارمی و دراگان اسکوچیچ که مدت‌ها در رسانه‌های کشورمان و حتی رسانه‌های بین‌المللی مطرح بود اظهار داشت: تمام باشگاه‌های فوتبال آیین نامه انضباطی دارند که بر اساس آن آیین نامه، باشگاه‌ها موارد انضباطی را تصمیم‌گیری می‌کنند. یکی از اصلی‌ترین موارد آیین نامه انضباطی این است که بازیکن حق ندارد، در مورد مسائل فنی در رسانه‌ها اظهارنظر کند، البته بازیکن می‌تواند در باشگاه و در جمع بازیکنان مربی را زیر سؤال ببرد. همان طور که مربی هم این حق را دارد که بازیکن را زیر سؤال ببرد، اما نه در رسانه‌ها، بلکه در جمع خود بازیکنان و در داخل باشگاه.

وی افزود: اگر بازیکنی در رسانه‌ها سرمربی تیم را مورد انتقاد قرار بدهد، براساس همین آیین نامه مورد مواخذه مدیرعامل و هیات مدیره باشگاه قرار می‌گیرد و احتمالا جریمه هم می‌شود. همان طور که سرمربی هم نباید بازیکنان را در رسانه‌ها زیر سؤال ببرد، اما در کشورمان شاهد بودیم که مربی تیم ملی در یک رسانه خارجی مسأله‌ای را مطرح کرد و گفت تیم ملی ایران دچار مشکلات تاکتیکی است که بازیکنان نسبت به آن واکنش نشان دادند و در رأس آنها مهدی طارمی بود. اشتباه اول را سرمربی مرتکب شد و سپس مهدی طارمی هم این اشتباه را انجام داد.

مدرس فوتبال کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد اینکه فدراسیون فوتبال در هر دو مورد؛ یعنی هم زمان قهر طارمی و هم زمان آشتی طارمی با اسکوچیچ هیچ واکنشی نشان نداد و سکوت اختیار کرد، گفت: دلیلش این است که در فدراسیون فوتبال کمیته‌ فنی نداریم. کمیته فنی فدراسیون فوتبال ما کجاست؟ اگر کمیته فنی داشتیم، وقتی چنین مشکلی پیش می‌آمد، این کمیته سرمربی و بازیکن را دعوت می‌کرد و مشکل را حل می‌کرد. رئیس فدراسیون فوتبالمان هم به همین دلیل سکوت کرد چون کمیته فنی نداشتیم که مشکل بخواهد از آن طریق حل شود.

مربی اسبق استقلال در مورد اینکه اسکوچیچ به بهانه رصد بازی لژیونرهای فوتبالمان به سفرهای خارجی می‌رود، اما برخی منتقدین این سفرها را توریستی می‌دانند عنوان کرد: وقتی یک بازیکن تیم ملی در کشور ثالثی بازی می‌کند معنایش این است که این بازیکن قبلا شناسایی و ارزیابی شده است و اکنون هم در یک باشگاه خارجی مشغول بازی است.

اقبالی ادامه داد: بنابراین دیدن بازی او از نزدیک دلیلی ندارد، مگر آنکه آن بازیکن مصدوم شود یا به دلایل مختلف در تیم باشگاهی‌اش بازی نکند که در آن صورت سرمربی تیم ملی با سرمربی آن باشگاه تماس می‌گیرد و یا به صورت حضوری با آن مربی باشگاهی در مورد وضعیت بازیکن صحبت می‌کند، اما وقتی بازیکن ملی‌پوش ما که لژیونر است در تیم حضور دارد و بازی می‌کند، دیگر زیر نظر گرفتن آن بازیکن ضرورتی ندارد، مگر آنکه آن بازیکن دچار مشکلات عاطفی و روانی شده باشد که سرمربی تیم ملی بخواهد با سرمربی آن تیم باشگاهی در مورد وضعیت یک بازیکن صحبت کند و مسائلی که بین دو مربی مطرح می‌شود را رو در رو بیان کند.

وی تصریح کرد: اصلا ممکن است ملی‌پوش لژیونر ما در آن یک بازی خوب نباشد و نتواند خوب بازی کند، با یک بازی که نمی‌توان آن ملی‌پوش را خط زد یا او را تایید کرد. متأسفانه برخی مربیان ملی به بهانه‌ دیدن بازی بازیکنان ملی‌پوش و لژیونر ما به خارج از کشور سفر می‌کنند و به این بهانه نزد زن و بچه خود می‌روند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول