اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اجرای طرح عملیانی ظفر در مازندران/ از اجرای طرح ظفر با دستگیری 503 سارق و مجرم تا کشف گازوئیل قاچاق

فرمانده انتظامی استان مازندران از اجرای طرح عملیاتی ظفر در 9 شهرستان تابعه و دستگیری 503 سارق و مجرمان تحت تعقیب خبر داد، گفت: 45 هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه از یک دپو سوخت کشف شد.

اجرای طرح عملیانی ظفر در مازندران/ از اجرای طرح ظفر با دستگیری 503 سارق و مجرم  تا کشف گازوئیل قاچاق

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار مرتضی میرزایی از اجرای طرح عملیانی ظفر در ۹ شهرستان استان و دستگیری ۵۰۳ سارق و مجرمان تحت تعقیب خبر داد و اظهار کرد: ۴۵هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق و خارج از شبکه از یک دپو سوخت کشف شده است.

وی گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی طرح عملیاتی ظفر با به‌کارگیری ۲۵۰ تیم عملیاتی بطور همزمان در ۹ شهرستان تابعه به اجرا در آمد.

میرزایی با اشاره به اینکه این طرح در راستای مطالبات مردمی و در حوزه‌های مختلف ماموریتی پلیس به مرحله اجرا در آمد، افزود: در اجرای این طرح ۱۱۴ سارق و ۳۸۹ نفر از عاملان افیونی و مجرمان تحت تعقیب مرجع قضائی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران از عملیات ویژه مبارزه با قاچاق کالا در اجرای این طرح خبر داد، تصریح کرد: کشف ۷۶ هزار نخ سیگار، ۶ دستگاه موتورسیکلت، ۲۰ تن آرد، ۲۶ دستگاه تولید ارز دیجیتال، ۸۰ هزار قلم لوازم آرایشی و بهداشتی و ۱۰۷ تن چوب قاچاق از مهمترین دستاوردهای پلیس امنیت اقتصادی استان در این طرح بوده است.

میرزایی ارزش مجموع کالاهای قاچاق کشف شده را بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال عنوان کرد، گفت: در مجموع ۳۲ قاچاقچی کالا در این عملیات دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی در ادامه از کشف ۵۵ کیلوگرم مواد مخدر نیز خبر داد، اضافه کرد: در ضمن ۵۲ دستگاه خودرو در عملیات مبارزه با سوداگران مرگ توقیف شد.

فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۲۲ قبضه سلاح غیرمجاز در این طرح نیز خبر داد، بیان کرد: در راستای نظارت بر واحدهای صنفی ۱۵ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت مقررات صنفی و انتظامی پلمب شدند.

وی از ادامه طرح ظفر در استان خبر داد و با اشاره به عزم قاطع پلیس در مقابله با هرگونه ناهنجاری های اجتماعی و مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی از مردم خواست: برای برقراری نظم و امنیت مطلوب جامعه با پلیس همکاری کنند.


*کشف ۴۵ هزار لیترگازوئیل قاچاق در تنکابن

 فرمانده انتظامی استان، با بیان اینکه در پی اقدامات اطلاعاتی پلیس آگاهی شهرستان «تنکابن» مبنی بر اینکه فردی اقدام به فروش سوخت غالب خارج از شبکه و قاچاق اقدام می‌کند، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ضمن هماهنگی با مرجع قضائی و با توجه به حساسیت موضوع، اکیپی از کارکنان مجرب اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی به محل اعزام که در نهایت ۲ تانکر سوخت خارج از شبکه که در محل حضور داشتند، توقیف می‌شود.

فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: در بازرسی اولیه از هر دو تانکر سوخت، ۴۵ هزار لیتر سوخت ناخالص قاچاق کشف شد که با انجام تست آزمایشگاهی توسط شرکت نفت وجود ناخالصی با درجه خیلی زیاد تائید شد.
این مسؤول با اشاره به اینکه سوخت مکشوفه تحویل شرکت نفت شد، خاطر نشان کرد: خودروها به پارکینگ انتقال و متهمان به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.


*کشف ۳ تن آرد خارج از شبکه توزیع در میاندورود

سرهنگ مجید باقری،فرمانده انتظامی میاندورود، در تشریح این خبر بیان داشت: در تداوم طرح های عملیاتی پلیس در مبارزه با قاچاق کالا، ماموران پلیس آگاهی، در حین گشت زنی در محور مواصلاتی به یک دستگاه خودرو نیسان حامل آرد مشکوک و با هماهنگی با مقام قضائی، خودرو را متوقف کردند.

وی با بیان اینکه به کشف ۳ تن آرد قاچاق خارج از شبکه توزیع در بازرسی دقیق از خودروی توقیفی، افزود:کارشناسان ارزش آردهای کشف شده را بالغ بر ۳۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود با اشاره به اینکه پرونده قضائی در این خصوص تشکیل و خودروی توقیفی به پارکینگ انتقال داده شد، خاطرنشان کرد: در این عملیات پلیسی یک عامل غیر مجاز تهیه و توزیع آرد گندم دستگیر شد.

 باقری در پایان تأکید کرد: نیروی انتظامی مبارزه با قاچاق کالا را در اولویت‌های کاری خود قرار داده و با اجرای طرح‌های مختلف در این راستا در برخورد جدی با پدیده قاچاق از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کند.


*دستگیری سارقان سیم برق در حین انتقال اموال مسروقه

سرهنگ علی داداش تبار در تشریح این خبر، گفت: در پی سرقت متوالی از سیم های دکل انتقال نیرو در شهرستان نور موضوع دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با تحقیقات گسترده پلیسی، موفق به شناسایی۲ سارق سیم برق در این شهرستان شدند و با هماهنگی قضائی، متهمان را دستگیر و در بازرسی از محل اختفاء متهمان مقدار ۴۰۰متر سیم برق کشف شد.

سرهنگ داداش تبار با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی‌های به عمل آمده به سرقت سیم‌های برق در این شهرستان اعتراف کردند، خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند .

انتهای پیام/۸۶۰۵۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول