اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

تقسیم سفرها و سمت ها در روزهای پایانی هیات اجرایی کمیته/ رقابت اعضا برای سرپرستی کاروان

در حالی که به روزهای پایانی دوره ریاست صالحی‌امیری و حضور اعضای هیات اجرایی در کمیته ملی المپیک نزدیک می‌شویم، شاهد انتخاب سرپرستان کاروان برای رویدادهای سال 2022 هستیم.

تقسیم سفرها و سمت ها در روزهای پایانی هیات اجرایی کمیته/ رقابت اعضا برای سرپرستی کاروان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در حالی که به روزهای پایان این دوره از فعالیت هیات اجرایی کمیته ملی المپیک و انتخابات (17 اسفند) نزدیک می‌شویم، جنجال و حاشیه‌ها نیز روز به روز بیشتر می‌شود. در حالی که سیدرضا صالحی‌امیری تصمیم نهایی خود را برای حضور در انتخابات کمیته اعلام نکرده اما اعضای هیات اجرایی که تعداد زیادی از آنها در 2-3 سال اخیر فدراسیونی هم نداشتند، در تلاش هستند با گرفتن پست‌های مختلف جای پای خود را در ساختمان سئول محکم کنند.

* تقسیم وظایف هیات اجرایی در روزهای پایانی

نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک روز یکشنبه در حالی برگزار شد که انتخاب سرپرستان کاروان در بازی‌های کشورهای اسلامی و همینطور جوانان یکی از مواردی بود که مورد بحث قرار گرفت. اگرچه برای بازی‌های کشورهای اسلامی هادی ساعی بیشترین رای را به خود اختصاص داد اما در خصوص سرپرستی بازی‌های جوانان نتیجه‌ای حاصل نشد. در حالی که شنیده‌ها حاکی از این بود که کیکاووس سعیدی در رقابت با ساعی نتوانسته آرای لازم را به خود اختصاص دهد اما دبیرکل کمیته این ادعا را نپذیرفت و اعلام کرد نه تنها نامزد نبوده بلکه در رای‌گیری هم شرکت نکرده است.

کیکاووس سعیدی در گفت‌وگو با فارس در این باره، عنوان کرد: "من مشغله زیادی دارم؛ هم دبیرکل و هم آکادمی ملی المپیک. به همین دلیل کاندیدای سرپرستی کاروان نبودم. وظیفه من حمایت از سرپرستان کاروان است؛ نه اینکه خودم سرپرست شوم. ظاهرا اسم من را داده بودند و به رای گذاشتند اما من اصلا خودم رای ندادم چون دبیرکل نقش حمایتی و نظارتی از سرپرستان دارد."

در خصوص سرپرست سرپرستی کاروان برای بازی‌های آسیایی جوانان هم اصغر رحیمی رئیس سابق مرکز نظارت بر تیم‌های ملی و همینطور مجید کیهانی عضو هیات اجرایی کاندیدا بودند که به دلیل 4 رای مساوی قرار شد در نشست بعدی در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

* ساعی مخالف هم سرپرست شد

در حالی که هادی ساعی در گفت‌وگو با چند رسانه از جمله فارس اعلام کرده سرپرست کاروان در بازی‌های کشورهای اسلامی شده اما این موضوع از سوی سایت کمیته ملی المپیک رسانه‌ای نشد و کمیته ملی المپیک نیز انتخاب ساعی را نه رد کرد و نه تایید. البته مسئولان کمیته بر این باور هستند با اینکه ساعی 5 رای را به خود اختصاص داده اما باز هم نتوانسته حد نصاب یعنی 7 رای را کسب کند اما با این شرایط، مسئولیت جدید ساعی را تکذیب نکردند.

این انتخاب در حالی صورت گرفته که هادی ساعی به عنوان یکی از مخالفان پر و پا قرص انتخابات کمیسیون ورزشکاران و صالحی‌امیری صحبت‌های زیادی را در خصوص تخلفات صورت گرفته در کمیسیون ورزشکاران داشت. حالا مشخص نیست با این اعتراضات چرا اعضای هیات اجرایی به هادی ساعی رای داده‌اند؟

* عجله انتخاب سرپرستان کاروان 2 رویداد برای چیست؟

نکته‌ای که در اینجا مورد بحث قرار دارد، اینکه انتخاب سرپرستان کاروان برای بازی‌های مختلف بین‌المللی ممکن است با روی کار آمدن رئیس و هیات اجرایی جدید در کمیته ملی المپیک تغییر کند. این موضوعی است که هیچ کدام از مسئولان حال حاضر کمیته در مورد انتخابات انجام شده اطمینان ندارند. آنها هم به این نکته توجه دارند که ممکن است سرپرستان منتخب مورد تایید اعضای هیات اجرایی جدید نباشند با این وجود رای‌گیری‌ها انجام شده و پیش از این نیز با اعلام هیات اجرایی پیمان فخری به عنوان سرپرست کاروان در بازی‌های آسیایی هانگژو معرفی شده بود.

اما موضوعی که نباید فراموش کرد اینکه کسانی که برای سرپرستی کاروان در بازی‌های مختلف نامزد می‌شوند، از اعضای هیات اجرایی هستند. این انتخابات نشان می‌دهد در حالی به پایان دوره این ریاست و هیات اجرایی کمیته نزدیک می‌شویم که اعضا به دنبال رفتارهایی هستند که تفسیر بدعت آمیز و نامطلوبی را در پی دارد. اکنون این انگاره ایجاد شده که آنها در پی این هستند که اگر نتوانند به دوره بعد راه یابند، با داشتن سرپرستی به فعالیت خود در کمیته و رفتن به سفرهای خارجی با حق ماموریت دلاری یا یورویی ادامه دهند.

بازی‌های کشورهای اسلامی و همینطور جوانان نسبت به المپیک و بازی‌های آسیایی در سطحی پایین‌تر قرار دارند. به نظر می‌رسد ضرورتی ندارد از حالا سرپرستی برای این 2 رویداد معرفی شود اما اینکه چرا این تقسیمات به افرادی اختصاص دارد که در کمیته هستند و تعدادی از آنها در این 4 سال فدراسیونی هم نداشتند، جای سوال دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول