اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

دولت سیزدهم بودجه زیارتی را 70 درصد افزایش داد

بر اساس لایحه بودجه سال 1401، بودجه زیارتی در قالب برنامه سامان‌دهی و اعزام زائران به حج تمتع، عمره و عتبات عالیات نسبت به سال جاری حدود 70 درصد افزایش یافته است.

دولت سیزدهم بودجه زیارتی را 70 درصد افزایش داد

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ روز گذشته بیستم آذرماه تقدیم مجلس شورای اسلامی شد تا توسط نمایندگان خانه ملت بررسی و در صورت موافقت آنها بودجه هر نهاد مصوب و تخصیص یابد.


بودجه سازمان حج و زیارت در لایحه بودجه ۱۴۰۱

دولت سیزدهم در لایحه بودجه سال آینده برای سازمان حج و زیارت که زیرمجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، به عنوان نهادهای فرهنگی بودجه‌ای پیش‌بینی کرده که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش یافته است؛ به طوری که دولت برای بودجه زیارتی به منظور برنامه ساماندهی و اعزام زائران به حج تمتع، عمره و عتبات عالیات بودجه‌ای معادل با ۱۸۹ هزار میلیون ریال پیش‌بینی کرده است که از این مبلغ ۱۲۳ هزار میلیون ریال برای سازمان حج و زیارت و ۶۶ هزار میلیون ریال که به عنوان سایر ذکره شده است، به بعثه مقام معظم رهبری که در امور حج و زیارت فعالیت دارد، اختصاص داده شده است.

این امر در حالی است که این بودجه برای سال جاری ۱۱۲ هزار میلیون ریال و برای سال گذشته (سال ۹۹) ۶۸ هزار میلیون ریال و برای دو سال گذشته (سال ۹۸) ۵۳.۳ هزار میلیون ریال بود.


بودجه سازمان حج و زیارت در لایحه بودجه ۱۴۰۰

بر همین اساس، بودجه زیارتی سال آینده نسبت به سال جاری حدود ۷۰ درصد افزایش داشته است که البته بودجه سازمان حج و زیارت که ۱۲۳ میلیون ریال برای سال آینده پیش‌بینی شده، نسبت به سال جاری کمتر از ۱۰ درصد رشد داشته است.

البته سال گذشته در لایحه بودجه ۱۴۰۰، به تفکیک برای زائران حج و عتبات بودجه‌ای تقسیم‌بندی شده بود که اکنون در لایحه بودجه سال آینده این بخش حذف شده است. علاوه بر این، در لایحه بودجه زیارتی سال آینده، مبلغی به منظور سفر زیارتی سوریه پیش‌بینی نشده است. در حالی که به گفته علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت سفر به سوریه قرار است طی روزهای آینده به صورت محدود برقرار شود و بر اساس توافق صورت گرفته با طرف سوری، سالانه ۱۰۰ هزار زائر ایرانی به سوریه مشرف مشرف شوند.

به گزارش فارس، سفر به عتبات در هفته‌های گذشته برقرار شده و هزینه این سفر به صورت هوایی برای یک هفته بین هشت میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول