اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

تقدیر از پرستاران و کادر درمان، تجلیل از همه فضائل انسانی و اسلامی است

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با تقدیر از جانفشانی‌های کادر درمان و به‌ویژه پرستاران در دو سال کرونایی، گفت: اگر امروز از پرستاران و کادر درمان تقدیر و حق‌شناسی می‌کنیم، در حقیقت از همه فضائل انسانی و اسلامی تجلیل می‌کنیم.

تقدیر از پرستاران و کادر درمان، تجلیل از همه فضائل انسانی و اسلامی است

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس مالک رحمتی صبح امروز در مراسم تجلیل از پرستاران و پزشکان بیمارستان فوق تخصصی رضوی و دارالشفاء امام (ع)، اظهار کرد: امروز را باید در کنار گرامیداشت ولادت با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، روز شکرگزاری نامید چرا که پس از حدود دو سال خدمات شبانه‌روزی کادر درمان برای مقابله با کرونا، در شرایط مطلوب‌تری به سر می‌بریم و امکان حضور در کنار هم را پیدا کرده‌ایم.  

از خودگذشتگی کادر درمان برای خدمت به بیماران کرونایی

وی تأکید کرد: یادمان نخواهد رفت در ایام نه چندان دور شیوع همه‌گیری، شرایط به اندازه‌ای سخت شده بود که زندگی ما دستخوش تغییر شد و دچار بحران‌های هویتی و شخصیتی شده بودیم که یک دلیل مهم آن این بود که نمی‌توانستیم به سراغ عزیزانمان برویم.

رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی افزود: در چنین شرایط سختی، گروه‌های پرستاری و پزشکی ما در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها کارهای بزرگی را رقم زدند که حقیقتاً در کلام، ساده بیان می‌شود اما در عمل قابل درک نیست. در اوضاعی که اعضای درجه یک خانواده بیماران کرونایی خود را از بیمار دور نگه می‌داشتند، پزشک و پرستار فداکار ما با ازخودگذشتگی برای درمان او تلاش می‌کردند. رحمتی این فداکاری‌ها را بسیار ناب و کم‌نظیر برشمرد و لزوم تولید آثار هنری و فرهنگی متعدد در این عرصه را یادآور شد.

حماسه امروز، نمود لطف الهی در دل‌های کادر درمان است

رحمتی با اشاره به اینکه هیچ زبان و بیانی توان قدردانی و حق‌شناسی از این همه ایثار و فداکاری را ندارد، ادامه داد: این عشق و ایثار را خداوند متعال در دل‌های پرستاران و پزشکان گذاشت تا چنین حماسه‌ای خلق شود.

وی افزود: در مدت دو سال، قریب به ۶ میلیون مبتلا به کرونا در کشور داشتیم، یعنی ۶ میلیون نفر با عشق تحت درمان قرار گرفتند. هر چند عده‌ای از هم‌وطنانمان در این مدت جان باختند اما آنچه این غم و مصیبت بزرگ را تسکین داد، عشق، صفا و عاطفه‌ای بود که در سیستم درمانی ما به منصه ظهور رسید و این همه جز به لطف الهی امکان‌پذیر نبود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به جایگاه و منزلت حرفه پرستاری و نسبت آن با حضرت زینب (س) هم اشاره کرد و گفت: در این دو سال روز پرستار معنا و مفهوم مشخص‌تری پیدا کرد، چرا که پرستاران ما در این ایام زینب‌وار عمل کردند و ارتباط حرفه خود با آن الگوی دینی را به نمایش گذاشتند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: پرستاران و کادر درمان ما در این دوران کرونایی سختی‌های بسیاری را متحمل شدند اما چیزی جز عشق نمی‌دیدند، در این مدت، کسی مرخصی یا مزایای اضافه نگرفت، کارش را رها نکرد، این کارهای بزرگ در تاریخ کشورمان بی‌نظیر است، ما نیز به نوبه خود باید در ثبت و ضبط، تبیین و بزرگداشت این کارها، وظیفه تاریخی خود را انجام دهیم.

تقدیر از کادر درمان، تکریم همه فضائل انسانی

رحمتی با بیان اینکه کار شما جلوه‌ای از کار پیامبران و ائمه (ع) است، افزود: اگر امروز از پرستاران و کادر درمان تقدیر و حق‌شناسی می‌کنیم، در حقیقت از همه فضائل انسانی و اسلامی تقدیر و تجلیل می‌کنیم.

وی تصریح کرد: کسی جز ذات اقدس الهی، توان تقدیر و اجر نهادن خدمات شما را ندارد، تلاش و خدمت شما در دفتر الهی ثبت و ضبط شده است.

حضور آستان قدس در عرصه سلامت و درمان برای تحول‌بخشی

وی در بخش دیگری از سخنانش، در رابطه با ویژگی‌های بیمارستان رضوی اظهار کرد: در کشور حدود ۱۰۶۲ بیمارستان فعال وجود دارد اما آستان قدس رضوی با احداث مرکزی درمانی در پی اهداف مشخصی بود و انتظار از ما این است که هر جا آستان قدس ورود می‌کند، یک الگو باشد و منشأ تحول شود.

رحمتی تصریح کرد: اگر امروز پس از دو دهه فعالیت بیمارستان رضوی، شاهد کسب رتبه دوم در میان همه بیمارستان‌های کشور هستیم، یعنی ما به هدف خود که الگوسازی برای همه بیمارستان‌ها، کادر پرستاران و پزشکان کشور بوده، رسیده‌ایم.

وی ضمن درخواست از مسئولان بیمارستان رضوی برای حفظ رتبه اول و تراز بودن بیمارستان گفت: هر آنچه از تجهیزات و دانش فنی و علمی روز وجود دارد، باید برای حفظ این جایگاه تهیه و کسب کرد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی سرمایه اصلی بیمارستان رضوی را نیروی کارآمد و متعهد آن دانست و افزود: باید برای حفظ این کادر، آموزش در حین خدمت را در اولویت قرار داد و کار بزرگی که برای ارتقای سطح خدمات سلامت شروع شده است را با همین و حدت و قدرت پیش برد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول