اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

واگذاری و اجاره املاک وقفی به صورت مزایده انجام می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه واگذاری و اجاره املاک وقفی براساس قانون به صورت مزایده انجام می‌شود، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۰ وقف جدید به ارزش تقریبی ۱۴ میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

واگذاری و اجاره املاک وقفی به صورت مزایده انجام می‌شود

«حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور» مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: موقوفه براساس نیت واقف هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه موقوفه‌ای که نیت واقف خلاف شرع باشد در خراسان‌جنوبی وجود ندارد، تصریح کرد: تصمیم‌گیری در مورد این گونه موقوفات و یا موقوفاتی که نیت واقف به مکانی بوده و در حال حاضر آن مکان از بین رفته مربوط به اداره تحقیق که در ذیل اداره اوقاف و امور خیریه فعالیت داشته است.

اجازه تصرف در نیات واقفان وجود ندارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در رابطه با واگذاری زمین‌های وقفی گفت: اجرای نیات واقفان مهم‌ترین موضوعی بوده که اداره اوقاف متولی اجرای آن است و چند سالی بوده که واگذاری زمین توسط اداره اوقاف استان انجام نگرفته و براساس قانون واگذاری و اجاره ملک وقفی به صورت مزایده‌ای انجام می‌گیرد.

بخشی‌پور ادامه داد: با توجه به اینکه نیات واقفان بیشتر برای کمک به نیازمندان بوده و نه اغنیاء بنابراین نه شرع و نه قانون به اداره اوقاف اجازه تصرف در نیات واقفان را می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تعداد موقوفات در خیابان‌های با ارزش شهر آنقدر زیاد نبوده که تأثیر چندانی بر افزایش اجاره بها در آن مناطق داشته باشد، گفت: وقتی ملکی وقفی از طریق مزایده به اجاره داده می‌شود شاید به مدت سه تا پنج سال باشد بنابراین مطمئنا با املاکی که هر ساله اجاره بهای آن از سوی فردی شخصی تعیین می‌گردد متفاوت باید باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی از ثبت ۸۰ وقف جدید در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و خاطرنشان کرد: ارزش تقریبی این موقفات ۱۴ میلیارد تومان است.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول