اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مردم تزریق نوبت سوم واکسن را در اولویت قرار دهند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت تسریع شناسایی و ثبت اطلاعات افراد واکسن زده در سامانه سیب تأکید کرد و گفت: با توجه به‌احتمال شیوع سویه‌ جدید کرونا و بازگشایی مدارس، تزریق سریع نوبت سوم واکسن باید در استان شتاب گیرد.

مردم تزریق نوبت سوم واکسن را در اولویت قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان سالاری امروز در نشست شورای هماهنگی واکسیناسیون گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست دانشگاه از تلاش‌های شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان در طول بحران کرونا تقدیر کرد.

وی اجرای سند ملی واکسیناسیون را یکی از بزرگ‌ترین اقدامات حوزه سلامت دانست و افزود: تأمین، توزیع و تزریق واکسن و همچنین ترغیب افراد به واکسیناسیون، کاری بسیار بزرگ است و خوشبختانه استان گیلان به همت همه گروه‌های مشارکت‌کننده ازجمله سپاه و بسیج، همچنان در صدر استان‌های کشور قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به پوشش ۹۳ درصدی نوبت اول واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال و ۸۲ درصدی نوبت دوم همین جمعیت در گیلان، تزریق نوبت سوم واکسن کرونا را بسیار حائز اهمیت برشمرد و گفت: با توجه به‌احتمال شیوع سویه‌ جدید کرونا موسوم به امیکرون و همچنین بازگشایی مدارس، تزریق سریع نوبت سوم واکسن کرونا بسیار حائز اهمیت است و باید در استان شتاب گیرد.

سالاری با اشاره به اجرای هوشمند محدودیت‌های بهداشتی بیان کرد: با توجه به‌نظام منسجم سلامت ازجمله پزشکان خانواده، مراقبین سلامت و بهورزان، تمام نظام شبکه مکلف به تزریق نوبت‌های سه‌گانه تزریق واکسن در سراسر استان هستند.

وی با اشاره به مقدم بودن بهداشت بر درمان گفت: نظام سلامت پیوسته در خط مقدم بوده و مسؤولان‌ ستادی نیز همیشه از آن‌ها حمایت کرده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول