اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

انهدام باند ۱۳ نفره سرقت کابل در گلستان

رئیس پلیس آگاهی گلستان از انهدام باند ۱۳ نفره سرقت کابل در گلستان خبر داد و گفت: اعضای این باند ۶۰ فقره سرقت کابل برق را در پرونده دارند.

انهدام باند ۱۳ نفره سرقت کابل در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجتبی مروتی در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: پس از طرح شکایت از سوی شرکت توزیع نیروی برق و مخابرات در خصوص سرقت کابل برق و مخابرات، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی گلستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از مدت‌ها فعالیت اطلاعاتی و پلیسی در نهایت اعضای ۱۳ نفره این باند و مالخران مرتبط با پرونده شناسایی و در عملیات‌های پلیسی دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان خاطرنشان کرد: این متهمان حدود یک ماه است که در استان فعال بودند و با بریدن کابل‌های برق و مخابرات حدود ۲ میلیارد تومان به شبکه برق و مخابرات خسارت وارد کردند.

مروتی گفت: سه دستگاه خودرو دارند که دو دستگاه از خودروها توقیف شده و چهار نفر مالخر دارند که این مالخران نیز دستگیر شده و با قرار وثیقه آزاد هستند و باقی اعضای باند در اختیار پلیس آگاهی هستند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه این افراد ضربات سنگینی را به شبکه برق و مخابرات وارد کردند، تصریح کرد: هر ماه ما چند باند مشابه را شناسایی، متلاشی و اعضای باند را دستگیر کرده و تحویل مراجع قضایی می‌دهیم، اما متاسفانه وقوع سرقت‌های کابل در استان رو به افزایش است.

رئیس پلیس آگاهی گلستان خاطرنشان کرد: از شرکت توزیع نیروی برق و مخابرات تقاضا داریم با اقدامات کارشناسی و پیشگیرانه پلیس و دستگاه قضایی را در خصوص پیشگیری از سرقت این تجهیزات یاری کنند.

مروتی گفت: از دهیاران و مردم روستا تقاضا داریم نسبت به افراد و خودروهای ناشناس در روستا حساس باشند چون اکثر این سارقان ابتدا برای شناسایی محل وارد روستا شده و با شگردهای مختلف و بیشتر در ساعات یک بامداد تا پنج صبح اقدام به سرقت می‌کنند.

وی افزود: دو نفر از اعضای این باند افرادی هستند که اقدام به جمع‌آوری ضایعات می‌کنند و بلافاصله پس از سرقت با تبدیل کردن کابل‌ها به ضایعات، آنها را از استان خارج می‌کنند.

مروتی بیان کرد: یکی از اعضای این باند با شلیک پلیس دستگیر شد.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول