اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کشف مقادیری عسل تقلبی در کاشمر

رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر از کشف و ضبط ۷۰ کیلوگرم عسل تقلبی و غیر قابل مصرف در این شهرستان خبر داد.

کشف مقادیری عسل تقلبی در کاشمر

دکتر گوهری در گفت و گو با خبرنگار فارس در کاشمر گفت: مأموران انتظامی کاشمر با مظنون شدن و انجام کار اطلاعاتی، یک دستگاه خودرو حامل بار عسل را با هماهنگی مقام قضائی توقیف و با حضور کارشناسان شبکه دامپزشکی مورد بازرسی قرار دادند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۷۰ کیلو عسل در قوطی های یک کیلویی  فاقد شناسه بهداشتی کشف شد. گوهری با اشاره به این که کیفیت و اصالت عسل را نمی‌توان بر حسب رنگ و مزه آن شناسایی کرد، خاطرنشان کرد: میزان چسبندگی، سرعت حل شدن در آب، طعم، بو یا عطر، حرارت دادن، شفافیت و شکست نور، تست جذب روی نان یا کاغذ و بسیاری از روش های دیگر که برای آزمایش اصالت عسل بیان می شود راهکارهایی کاملا غیر علمی و ناکارآمد است و هیچ راهی برای تشخیص اصل و تقلبی بودن آن جز آزمایش دقیق وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با نمونه برداری و انجام آزمایشات دقیق علمی از محموله توقیفی مشخص شد که عسل ها  برای مصرف انسانی و دامی غیرقابل مصرف تشخیص داده شد.

گوهری از شهروندان خواست برای خرید عسل و دیگرمواد غذایی به فروشگاه‌های معتبر مراجعه و به محل تولید، نام تجاری و نشانی محل تولید دقت کامل کنند.

 

انتهای پیام/ ٧٠٠۴٢

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول