اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

مدیر بندر حقانی: قیمت بلیت تردد به قشم و هرمز هنوز افزایش نداشته است/ بلیت هرمزوندان فقط 5 هزار تومان افزایش می‌یابد

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید حقانی بندرعباس گفت: هنوز نرخ جدید بلیت برای تردد در مسیر قشم و هرمز اعمال نشده و بر خلاف گفته‌ها، بلیت هرمزوندان فقط 5هزار تومان افزایش خواهد داشت.

مدیر بندر حقانی: قیمت بلیت تردد به قشم و هرمز هنوز افزایش نداشته است/ بلیت هرمزوندان فقط 5 هزار تومان افزایش می‌یابد

محمد احمدی‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: هنوز هیچ افزایش نرخی در مورد بلیت‌های تردد به جزایر قشم و هرمز در سیستم بلیت فروشی اعمال نشده است.

وی افزود: افزایش شدید هزینه‌های نگهداری شناورهای مسافری از یک سو و نرخ بالای تعمیرات و قطعات آنها موجب شده تا پیشنهاد افزایش نرخ بلیت بر اساس آنالیز مشخصی از سوی تعاونی شناورداران به سازمان صمت و استانداری هرمزگان و فرمانداری بندرعباس ارائه شود.

به گفته مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید حقانی بندرعباس، پس از چندین نوبت جلسات کارشناسی نرخ‌های جدید تعیین شده اما هنوز ابلاغ نشده تا در سیستم بلیت فروشی اعمال شود و تردد همچنان تا ابلاغ نرخ جدید با همان نرخ‌های کنونی خواهد بود.

احمدی زاده تصریح کرد: در نرخ‌گذاری جدید نیز برای هرمزوندان نرخ بلیت با ۵ هزار تومان افزایش به ۱۵ هزار تومان رسیده که البته شامل ۴ سفر هرمزوندان در هفته خواهد بود. همچنین برای قشموندان نیز در سفر در هفته با نرخ ۴۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای دانشجویان دانشگاه هرمز نیز بلیت ۲۵ هزار تومان خواهد بود و نرخ بلیت برای گردشگران و سایرین نیز ۶۰ هزار تومان تعیین شده است اما هنوز این نرخ‌ها ابلاغ نشده و در سیستم اعمال نشده است و منتظر تصمیم نهایی هستیم.

به گزارش فارس، تعداد ۴۰ فروند شناور مسافربری در بندر شهید حقانی به سمت جزیره هرمز و جزیره قشم تردد دارند که به علت هزینه‌های بالای نگهداری و افزایش شدید نرخ قطعات و کالاهای مصرفی این شناورها، ۱۰ فروند از آنها اکنون زمین‌گیر هستند و توان تردد ندارند.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول