اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

کارگروه تخصصی برای شب یلدا در خراسان جنوبی تشکیل شود

استاندار خراسان جنوبی خواستار تشکیل کارگروه تخصصی یلدا با محوریت اداره کل صنعت، معدن و تجارت و با هدف رصد و مدیریت شرایط بازار در استان شد.

کارگروه تخصصی برای شب یلدا در خراسان جنوبی تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند؛ جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی امروز در کارگروه تنظیم بازار استان با بیان این‌که فلسفه برگزاری جلسه کارگروه تنظیم بازار، جلوگیری از افزایش نامتعارف قیمت هاست، اظهار داشت:جلوگیری از افزایش نامتعارف قیمت‌ها به این دلیل است که مردم در فضایی آرام، مایحتاج عمومی خود را بدون دغدغه و التهاب تأمین نمایند.

وی افزود:در حال حاضر تقریباً در بخش هایی از حوزه های اقتصادی کشور آرامش حاکم است که از این فرصت باید به نفع استان بهره ببریم.

استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: به منظور جلوگیری از افزایش نامتعارف قیمت‌ها، بازرسی و نظارت‌ها  باید بیش از پیش افزایش داشته و  به صورت مستمر انجام شود.

قناعت با بیان این‌که وظیفه نهادهای نظارتی راستی آزمایی گزارش ها، آمار و ارقام دستگاه های اجرایی است، عنوان داشت:دستگاه های نظارتی باید بیشتر و جدی تر از گذشته نظارت های خود را انجام دهند. 

وی خواستار برگزاری ماهانه کارگروه تنظیم بازار با حضور استاندار شد و گفت: کمیته های تخصصی ذیل این کارگروه باید قبل از جلسه اصلی با تشکیل نشست، موضوعات را رصد و مورد بررسی قرار دهند تا  خروجی آن جهت تصویب در کارگروه ارائه شود.

استاندارخراسان جنوبی افزود: بر اساس تفاهم نامه‌ای که بین  معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان بسیج مستضعفین منعقد شده قرار است ۲۴۸ نیروی بسیجی در انجام  بازرسی و نظارت کمک کنند.

قناعت ادامه داد:لازم است آموزش های لازم به بسیجیان ارائه شود تا بتوانند با هماهنگی بیشتر با نیروهای سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت و بر اساس چارچوب تفاهم نامه بهتر کمک کنند.

وی با بیان این‌که تأمین نهاده‌ها یکی از موضوعات مهم کشور و استان است، اظهار داشت: در اولین فرصت، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، جلسه‌ای به ریاست استاندار و  با حضور دستگاه های مرتبط تشکیل دهد تا  دغدغه تأمین نهاده‌ها در استان حل شده یا به حداقل برسد. 

استاندار خراسان جنوبی افزود: شب یلدا نزدیک است لذا کارگروه تخصصی با محوریت اداره کل صنعت، معدن و تجارت و با هدف رصد و مدیریت شرایط برگزار شود تا مردم شب یلدا با مشکلی  روبرو نباشند.

قناعت گفت: خرید و ذخیره سازی میوه مورد نیاز استان برای پایان سال از هم اکنون باید با محوریت سازمان تعاون روستایی صورت گیرد لذا گزارش تأمین ،ذخیره سازی و نگهداری آن باید در جلسه آتی ارائه شود.

وی به سامانه جامع تجارت اشاره و اظهار داشت: نظارتها از سمت میدانی به هوشمند و نرم افزاری هدایت شود تا اشراف بیشتری بر نظارت‌ها وجود داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: هر کالایی باید اول نیاز استان را تأمین کرده سپس صادر شود؛ جهاد کشاورزی قبل از تامین نیاز استان مجوز صادر شدن را ندهد.

انتهای پیام/69052/م 
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول