اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید / نمایشگاهی برای ارائه آخرین دستاوردها و فناوری‌های تحقیقاتی کشور

همزمان با هفته پژوهش و فناوری سال 1400، بیست و دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار نیز در تهران برگزار می‌شود.

پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید / نمایشگاهی برای ارائه آخرین دستاوردها و فناوری‌های تحقیقاتی کشور

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، امسال نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار با شعار «پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید» از نیمه دوم آذرماه آغاز به کار می‌کند. دکتر عبدالساده نیسى، مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانى امور پژوهش و فناورى وزارت علوم، تحقیقات و فناورى و دبیر ستاد ملى هفته پژوهش و فناورى درباره اهداف و جزئیات این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه، امسال از سه بخش «ارائه آخرین دستاوردهای پژوهش و فناوری مراکز آموزشی تحقیقاتی و فناوری کشور»، «ارائه نیازهای پژوهش و فناوری کشور» و«ارائه فناوری­‌های نوپدید و آینده­‌نگر»تشکیل شده است.

بنا بر اظهارات دبیر ستاد ملى هفته پژوهش و فناورى، این نمایشگاه برای چهارمین سال متوالی به طور همزمان با نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت برگزار می‌شود. در معرض دید قرار دادن آخرین دستاوردهای پژوهش و فناوری سراسر کشور در یک مکان و یک زمان، ارائه نیازهای پژوهش و فناوری کشور به پژوهشگران و فناوران به منظور رفع نیاز صنایع و دستگاه‌های اجرایی و در نهایت، ایجاد ارتباط موثر بین پژوهشگران و فناوران با صاحبان صنایع و صنعتگران را می‌توان از اهداف این نمایشگاه به شمار آورد.

تجلیل و هم‌اندیشی با پژوهشگران برتر

دکتر نیسی، مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانى امور پژوهش و فناورى وزارت علوم، تحقیقات و فناورى درباره انتخاب شعار نمایشگاه امسال و اصلی‌ترین برنامه‌های آن گفت: شعار هفته پژوهش و فناوری سال جاری با توجه به شعار سال، «پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید» انتخاب شده است. از جمله برنامه­های نمایشگاه نیز، علاوه بر برنامه­های اعلام شده، می­توان به تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور، نشست هم­اندیشی مدیران ارتباط با صنعت و جامعه مراکز آموزش عالی، رونمایی از برترین فناوری‌های تولید شده در کشور در سال گذشته و برگزاری کارگاه­های آموزشی اشاره کرد.

از نمایشگاه امسال استقبال خواهد شد؟

به گفته عبدالساده نیسى، دانشگاه­ها، پژوهشگاه­ها، پارک­های علم و فناوری، مراکز رشد، مراکز پژوهشی و تحقیقاتی، مراکز نوآوری و کارآفرینی، وزارت­خانه­ها و دستگاه­های اجرایی از جمله شرکت‌کنندگان در نمایشگاه پیش رو هستند.

وی درباره میزان استقبال از نمایشگاه پژوهش 1400 گفت: تجربه سالیان گذشته نشان می­دهد این نمایشگاه همیشه با استقبال بسیار خوبی از طرف عموم مردم، دانش­پژوهان، فناوران و شرکت­ها روبرو بوده است. در نمایشگاه بیست و دوم هم انتظار می­رود شاهد حضور پرشور دانشجویان، محققان، فناوران و سایر فعالان حوزه پژوهش و فناوری در ایام برگزاری نمایشگاه باشیم.

نیسی، درباره سهم و جایگاه بخش خصوصی در این نمایشگاه نیز افزود: بخش خصوصی نیز به عنوان ارائه­کننده نیازهای پژوهشی و فناوری و هم به عنوان استفاده‌کننده از آخرین نتایج پژوهشی و  فناوری کشور نقش موثری در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار امسال خواهد داشت.

تفاوت‌های نمایشگاه امسال با دوره‌های قبل چیست؟

دکتر عبدالساده نیسى، دبیر ستاد ملى هفته پژوهش و فناورى، معتقد است نمایشگاه امسال بهتر از سال‌های پیش برگزار خواهد شد: به دلیل شرایط بیماری کرونا، بیست و یکمین دوره نمایشگاه در سال گذشته تنها به صورت مجازی برگزار شد. در واقع، در نمایشگاه امسال پس از دو سال، مجددا شاهد حضور فیزیکی شرکت­کنندگان و بازدید کنندگان خواهیم بود که انتظار می­رود همین امر ما را در رسیدن به اهداف برگزاری نمایشگاه یاری کند. هم­چنین در نمایشگاه امسال برای اولین مرتبه شاهد بخشی تحت عنوان فناوری­های نوپدید و آینده­نگر هستیم که امیدواریم با استقبال گسترده بازدیدکنندگان مواجه شود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول