اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

ضرورت متنوع‌سازی سبد انرژی کشور/50 درصد بودجه 1400 اجرا نشده است

‌عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دولت‌های قبل برای انرژی‌های تجدیدپذیر زمان نگذاشتند، گفت: امیدواریم دولت سیزدهم برای مسئله تجدیدپذیرها زمان بگذارد و مقدمات متنوع‌سازی سبد انرژی کشور را ایجاد کند.

ضرورت متنوع‌سازی سبد انرژی کشور/50 درصد بودجه 1400 اجرا نشده است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نشست تخصصی نقشه راه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، موانع و پشتیبانی‌ها با همکاری دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه علم و صنعت و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی صبح امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

این نشست تخصصی با حضور، محمود کمانی، معاون وزیر نیرو در امور انرژی‌های تجدیدپذیر، مالک شریعتی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و احد ضابط، رئیس پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

*برنامه وزارت نیرو برای انرژی تجدیدپذیر نیازمند عزم جدی است

در ابتدای این نشست، مالک شریعتی، نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر در دستور کار قرارگرفتن انرژی‌های تجدید پذیر گفت: مسئله برنامه وزارت نیرو در حوزه انرژی‌های تجدید‌پذیر نیازمند عزم جدی است تا شاهد رشد انرژی تجدیدپذیر در کشور باشیم.

نماینده مردم تهران ضمن تاکید برا اینکه اهداف برنامه ششم توسعه محقق نشده است، گفت: به نظر می‌رسد‌ توسعه انرژی تجدیدپذیر در کشور موانع سیاسی دارد و در این حوزه باید موانع مذکور رفع شود.

*منابع بودجه‌ای تجدیدپذیر باید نقد شود

وی ادامه داد: توسعه انرژی‌های تجدید پذیر در گام ابتدایی نیاز به بودجه دارد و ضرورت دارد دولت منابع لازم برای این مسئله را در بودجه لحاظ کند.

* دولت باید برای انرژی تجدیدپذیر زمان بگذارد

‌عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دولت‌ها برای انرژی‌های تجدیدپذیر زمان نگذاشتند، گفت: امیدواریم دولت سیزدهم برای مسئله تجدیدپذیرها زمان بگذارد و مقدمات متنوع‌سازی سبد انرژی کشور را ایجاد کند.

شریعتی در ادامه گفت: زمانی که دولت به عنوان مجری سیاست‌ها اراده کاری را انجام دهد، آن کار انجام می‌شود و تحقق نیافتن توسعه تجدیدپذیرها در کشور تا کنون به دلیل نبود عزم بوده است.

شریعتی با اشاره به مسیر تحقق توسعه تجدیدپذیرها در کشور گفت: وزارت اقتصاد باید مصوبه بدهد و بودجه مصوب انرژی تجدیدپذیر را که در قانون لحاظ شده زنده کند.

این نماینده مجلس با انتقاد از عملکرد دولت‌های گذشته تاکید کرد: دولت بازار انحصاری صادراتی در حوزه برق برای خود درست کرده است، در حالی که بخش خصوصی حاضر است‌ هزینه انتقال را بپردازد و برق صادر کند.

‌عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: 50 درصد بودجه 1400 اجرا نشده است که این مسئله جای سوال دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول