اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نماینده مجلس: برخلاف دولت قبل در دولت فعلی مسیر مذاکرات از معیشت مردم جدا شد

یک نماینده مجلس گفت: در دولت قبل در هر مرحله از مذاکرات برجام تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع می‌شد، اما در دولت آقای رئیسی معیشت مردم از مذاکرات جداسازی شده و شرط ورود به مذاکرات هسته‌ای برداشته شدن کامل تحریم‌ها مطابق برجام عنوان شده است.

نماینده مجلس: برخلاف دولت قبل در دولت فعلی مسیر مذاکرات از معیشت مردم جدا شد

احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به فضاسازی اصلاح طلبان علیه مذاکرات با 4+1 گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم که مورد حمایت اصلاح طلبان بود که دیدیم 8 سال کشور معطل مذاکرات چه قبل، چه حین و چه بعد از برجام بود.

وی افزود: در نهایت همگان دیدند که توافقنامه‌ای به نام برجام به تصویب رسید که متن آن دارای ایرادات و اشکالات زیادی بود که ضررها و زیان‌های زیادی را به ما تحمیل می‌کرد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در دولت قبل در هر مرحله از مذاکرات تحریم‌های جدیدی علیه کشور وضع می‌شد و دولت قبل هم همان طور که گفتم همه چیز کشور را به مذاکرات و به نتیجه رساندن آن ربط می‌داد و به همین خاطر فشار زیادی به کشور تحمیل می‌شد.

راستینه ادامه داد: اما در دولت جدید مسیر مذاکرات و معیشت مردم از هم جدا شده و دولت آقای رئیسی بدون در نظر گرفتن به نتیجه رسیدن یا نرسیدن مذاکرات امورات اقتصادی کشور را پیگیری می‌کند و لایحه بودجه سال آینده نیز بدون توجه به نتیجه رسیدن یا نرسیدن مذاکرات و با تکیه بر توانمندی‌های داخلی بسته شده است.

وی افزود: آنچه در دولت سیزدهم در بحث مذاکرات در حال پیگیری است، بحث برداشته شدن تحریم‌هاست و دولت ضمن اینکه اعلام کرده به برجام پایبند است به طرف غربی نیز این پیام را داده که شرط ورود به مذاکرات هسته‌ای اجرای کامل برجام از سوی طرف غربی و برداشتن تحریم‌هاست و تا زمانی که تحریم‌ها برداشته نشود، وارد بحث در رابطه با مذاکرات هسته‌ای نخواهد شد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در دولت قبل همان طور که گفتم با هر بار مذاکره تحریم‌هایی اعمال می‌شد که با شروع به کار مجلس یازدهم و تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به این جاده یکطرفه پایان داده شد و کار غنی‌سازی در سطوح مختلف در کشور آغاز شد به گونه‌ای که دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در اظهارنظر اخیرش عنوان کرد که ایران پیشرفت‌های زیادی در حوزه صنعت هسته‌ای داشته است.

راستینه خاطرنشان کرد: اصلاح طلبان با فضاسازی علیه مذاکرات که در حال انجام است سعی دارند بر ناکامی‌های خود در مذاکرات در دولت قبل سرپوش بگذارند و کار دولت جدید را در این حوزه زیر سؤال ببرند.

وی افزود: منافع ملی برای اصلاح طلبان اهمیتی ندارد، آنها حتی خوشحال هم می‌شوند مذاکراتی که در حال انجام است به نتیجه نرسد؛ چراکه آنها به دنبال منافع گروهی خود هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول