اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام پنتاگون: نیروهای آمریکایی در عراق توانایی دفاع از خود را دارند

یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفت که 2500 نظامی این کشور که در عراق مانده‌اند توانایی دفاع از خود را دارند.

مقام پنتاگون: نیروهای آمریکایی در عراق توانایی دفاع از خود را دارند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام ارشد در وزارت دفاع آمریکا گفت که نیروهای غیر رزمی آمریکایی که در عراق باقی مانده‌اند توانایی دفاع از خود در برابر هرگونه هجومی را چه حملات موشکی و چه پهپادی خواهند داشت.

وی که با شبکه «الحرة» مصاحبه می‌کرد، گفت: «نیروهای آمریکایی که در عراق هستند همچنان از انواع تسلیحات و تجهیزات بهره می‌برند».

این مقام پنتاگون اضافه کرد که هیچگونه عملیات خروج نیروهای آمریکایی از عراق روی نداده و فقط ماموریت 2500 نظامی آمریکایی در عراق از حالت رزمی به حالت استشاری تبدیل شده است.

از سوی دیگر ژنرال «کنث مک‌کنزی» رئیس سازمان تروریستی سنتکام (فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا) روز پنجشنبه گفت که ایالات متحده ۲۵۰۰ نظامی فعلی را تا آینده قابل پیش‌بینی (نه چندان دور) در عراق نگه خواهد داشت.

این فرمانده آمریکایی سپس برای توجیه ادامه حضور نظامیان آمریکایی در عراق ادعا کرد: ما از پایگاه‌هایی که به آن‌ها نیاز نداشتیم عقب‌نشینی کرده‌ایم، دسترسی به خود را سخت‌تر کرده‌ایم. اما عراقی‌ها همچنان می‌خواهند که ما آنجا باشیم. آن‌ها هنوز این حضور را می‌خواهند، آن‌ها هنوز هم خواستار مشارکت (ما) هستند. بنابراین تا زمانی که آن‌ها این را بخواهند و ما متقابلاً (این نیاز را) تایید کنیم، آنجا خواهیم بود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول