اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

حضرت زینب شبیه‌ترین انسان‌ها به ائمه معصومین است

امام جمعه پارسیان گفت: حضرت زینب پرورش یافته مکتب پیامبر اکرم (ص)، امیرالمومنین (ع) و حضرت صدیقه طاهره (س) است و لذا در زهد، عبادت، فضیلت، علم و شجاعت شبیه ترین انسانها به معصومین علیهم السلام است.

حضرت زینب شبیه‌ترین انسان‌ها به ائمه معصومین است

به گزارش خبرگزاری فارس از پارسیان، حجت الاسلام محمد بارانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با تبرک ولادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها، گفت: این بانوی بزرگوار پرورش یافته مکتب پیامبر اکرم (ص)، امیرالمومنین (ع) و حضرت صدیقه طاهره (س) است لذا در زهد، عبادت، فضیلت، علم و شجاعت شبیه‌ترین انسانها به معصومین علیهم السلام است که نقش مهمی در پیروزی جبهه حسینی در حادثه عاشورا ایفا کردند و نشان دادند که میتوان حجب و عفت زنانه را به عزت مجاهدانه در یک جهاد بزرگ تبدیل کرد .

وی اظهار داشت: به لطف الهی توفیق ساخت صحن حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیها نصیب مردم مومن پارسیان شده است که توصیه میکنم مومنان از این سعادت تاریخی استفاده کنند که باقیات الصالحات عظیمی برای ما خواهد بود و همانطور که مدافعان حرم با بذل جان خود از حرم زینبی دفاع کردند، ما نیز باید با بذل مال راه آنها را ادامه و حرم مقدس را بازسازی و گسترش بدهیم.

امام جمعه پارسیان با تبریک و گرامیداشت روز پرستار گفت: پرستاران عزیز در ایام شیوع کرونا در یک میدان بزرگ مجاهدت و ایثار نقش آفرینی کردند و به برکت همین فداکاری‌ها امروز پرستاران در چشم مردم از همیشه شریف تر و باکرامت ترند و این وعده‌ای صادق از پروردگار متعال برای مجاهدان راه حق است 

حجت الاسلام بارانی با تاکید بر رسیدگی سریع و جدی مسئولان  به مشکلات پرستاران افزود: مساله اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری و همچنین استخدام پرستاران باید با جدیت دنبال بشود.

وی با اشاره به تغییر مدیران شبکه بهداشت و بیمارستان پارسیان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و خدمات  مدیران سابق برای نیروهای جوان و باانگیزه جدید نیز آرزوی توفیق و خدمت صادقانه کرد. 

امام جمعه شهرستان پارسیان با اشاره به افرایش تعداد اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای، آن را در راستای حفاظت از منافع ملی و نشانه جدیت ایران در مذاکرات دانسته و گفت: انتقادات باید منصفانه باشد قطعا تقویت بدنه کارشناسی تیم مذاکره کننده به جهت مصالح ملی است تا مثل تیم قبلی همان طور که وزیر محترم سابق خارجه اعتراف کردند؛ با غفلت از یک کلمه در متن قرارداد کلاه سر ما نرود که یکی از خسارت‌های ما در برجام همین سهل انگاری‌ها و اعتماد بیجا به طرف غربی و خصوصا آمریکای شیاد بود.

حجت الاسلام بارانی ارائه اسناد تیم ایرانی را راهبرد فعال و مبتکرانه ارزیابی کرده و تصریح کرد: هر توافقی صورت می‌گیرد باید جامع و دربرگیرنده منافع ملت ایران باشد لذا طرح‌های آمریکایی‌ها مبنی بر توافق موقت خباثتی دیگر و برای خرید زمان و فشار بیشتر است که قطعا ملت بزرگ ایران زیر بار این توطئه نخواهد رفت. 

امام جمعه شهرستان پارسیان گفت: خنثی سازی تحریم‌ها قطعا از رفع تحریم‌ها موثر تر و مهم‌تر است و دولت محترم باید به آن توجه کند و اصلاح ساختار معیوب اقتصادی خصوصا در بودجه و مالیات باید در راس برنامه ریزی دولت و مجلس باشد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارسیان حفظ آرامش عمومی، تعامل، همدلی و وحدت مردم و مسئولان را ضرورت مهم امروز کشور دانست و با اشاره به توطئ‌های دشمنان گفت: تنها راه پیشرفت کشور و مقابله با خباثت دشمنان، هم افزایی و همدلی ملی است و بحمدالله دولت جدید با انگیزه و روحیه انقلابی و جهادی در میدان حضور دارد لذا هر چقدر این صمیمیت و همکاری بیشتر باشد یقینا کارها بهتر پیش می رود و به عنایت الهی آثار آن‌را مردم ما به چشم خواهند دید.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول