اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«تاکایف»: آلمان شریک کلیدی قزاقستان در اتحادیه اروپا است

رئیس جمهور قزاقستان در پیامی ضمن تبریک به صدر اعظم جدید آلمان از این کشور به عنوان شریک کلیدی قزاقستان در اتحادیه اروپا نام برد.

«تاکایف»: آلمان شریک کلیدی قزاقستان در اتحادیه اروپا است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان با ارسال پیامی به «اولاف شولتز» صدر اعظم منتخب آلمان به مناسبت آغاز مرحله جدید در زندگی سیاسی تبریک گفت.

وی گفت: این واقعیت تاریخی به وضوح نشان دهنده اعتماد جامعه آلمان به شولتز و همچنین تعهد وی به اجرای کنسپسیون توسعه سیاسی و اقتصادی کشور و ارتقای منافع ملی در راهروهای بین‌المللی می‌باشد.

تاکایف ادامه داد: آلمان شریک کلیدی قزاقستان در اتحادیه اروپا  است و برای گسترش پویای مشارکت استراتژیک «نورسطان» با «برلین» اهمیت خاصی قائل می‌باشد.

رئیس جمهور قزاقستان خاطرنشان کرد به منظور توسعه بیشتر محتوای همکاری همه جانبه در قالب «قزاقستان – آلمان» و همچنین «آسیای مرکزی – اتحادیه اروپا» آماده گفت‌وگوی مسقیتم با این سیاستمدار آلمانی است.

علاوه بر این رئیس جمهور قزاقستان در بخش دیگری از صدر اعظم جدید آلمان برای انجام سفر رسمی به «نورسلطان» در زمان مناسب دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول